Åter vid liv!

2008-11-17 | 22:17:58 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Jag var inte av det fräschaste skicket i går. Ingen huvudvärk men fasansfullt trött o vimsig. Tillbringade inte så lång tid i sängen som jag kanske hade önskat. Nu fick vi visserligen lite sovmorgon med tanke på att Wilma sov hos mina föräldrar, Elsa är ju fortfarande i stadiet äta-sova-byta blöja. Och när hon väl är vaken så måste man inte direkt aktivera henne med pärlplattor, Brio tågbanor eller kladdiga lekleror. Än så länge!

Viktor åkte i väg på hockeymatch så Daniel höll mig snällt i sällskap under hela dagen. Tog bilen till mamma o pappa för att hämta Wilma, åt lite sen lunch (pajerna från gårdagen). Hållningen under dagen var rätt...säckig.
Milla kunde inte komma hit för att sällskapa mig vid det traditionsenliga Gossip girl, Daniel fick i stället vara min feminina vän och sätta sig in i alla intriger, relationer och skvaller.

Wilma var hemma från dagis idag, hon fick alldeles för lite sömn i helgen så vi sov till kvart i nio i morse. Lyx för en tvåbarnsmorsa! Man känner sig åter vid liv med tanke på gårdagen. Syster tog Wilma på en tågresa, hon älskar att åka tåg o buss! Jag åkte i stället o jobbade en timme, rätt skönt å få tänka på annat än disk, tvätt och andra tråkiga sysslor.
Handlade middagsmat och tog en sväng till Lindex då både Elsa o Wilma är i en brist på tröjor. Nu gillar jag inte Lindex sortiment av brun/orange retro med massa fula elefanter på men jag lyckades hitta en luvtröja till Wilma, röd/vit randig från Fix samt en stickad, vit klänning till Elsa och en kofta i vitt. Enkelt och utan krusiduller.
Hittade faktiskt en lämplig nyårsblåsa också (ja, på Lindex av alla ställen!) Axelbandslös, figurnära (kanske inte så smickrande på en nyförlöst men, men...) hallonröd och alldeles bedårande!
Det är dock svårt att förutspå vilken storlek man kommer ha om en och en halv månad, förhoppningsvis ett x antal kilon mindre än nu. Well, well... Det får ta den tid det tar! Snart börjar skidsäsongen och jag längtar redan till Branäs.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0