Elaka tanden

2008-11-10 | 10:41:10 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Och så blev det ett trevligt besök hos tandläkaren i morse. Bilköerna till stan var enorma och det tog 40 minuter att ta sig till målet, för egentliga 10 min.
Det är nog femte gången jag undersöks och tanden spolas men idag togs äntligen beslutet om att den måste bort. En stor varböld har lagt sig över tanden, den är alltså rejält inflammerad. Jag blev rätt så illamående när dom tryckte mot tanden. Fick utskrivet penicillin och starka värktabletter. Man kan inte utföra en operation förrän inflammationen har gått över så jag tänkte ta det efter årsskiftet såvida det inte kommer tillbaka innan dess. Det kostar ju sina slantar och det känns lite surt just nu när det ska inhandlas julklappar snart. Vill heller inte röra några besparingar till en sådan tråkig (visserligen behövlig) utgift.
Eftersom Viktor var hemma med barnen och fick börja senare köpte jag med lite färska frallor, juice och yoghurt hem. Fick i alla fall i mig yoghurten och en halv fralla. Magen slår volter av hunger (sjätte dagen utan mat)

Snart är det dags å sätta på sig galoscherna. Elsa ska på läkarbesök idag och regnet står som spön i backen. Så som det är på hösten med andra ord :)

Hörs senare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0