Kaos, trots & lite lyx...

2008-11-25 | 23:38:44 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Lilla sweetie, Elsa, sover för första natten i sin spjälsäng i eget rum.
Känner mig en smula stolt!

Summering av dagarna som gått....

Söndag: Kusin kom hit med sin lilla Smilla och vi tog tillsammans en promenad till Aludden för lite brunch (en vanlig söndagssyssla i våran familj!) Vädret var ju kanonskönt och det är, nu för tiden, välbehövligt med promenader. Efter att ha fått magarna mättade kom Daniel med sin syster och hennes lilla dotter, som snart är ett år. Så söt! Hon har precis lärt sig gå och man minns det som igår, när Wilma också lärt sig stappla fram!

Måndag: Som vanligt inget av värde. Städade, tvättade och diskade. Tog en promenad på eftermiddag då båda barnen var utsövda. Gjorde julkorv och potatismos till middag, yammie! Viktor kom hem rätt sent då han jobbade över.

Och även idag fick jag hjälp med lämning på dagis. Brorsan kom förbi och det är verkligen lyxigt att slippa dra på sig massa kläder o bege sig ut i kylan. Det spelar ingen roll att dagiset ligger ett stenkast här i från, det är bökigt oavsett. Och sen är sängen alldeles för varm o go så det är synd o lämna den :)
För andra dagen i rad har dagisfröken släppt ut Wilma och hennes kompis William, som också fått ett syskon. Dom har alltså samma tider och hämtas vid tolv. Det underlättar för oss mammor att slippa jäkta på med kläder. Även där, lite lyx i vardagen. Hon blir så glad Wilma när jag kommer gåendes och hon ser mig genom grinden. Så tar hon sin Bobby-Car och med full kareta nerför backen!
Elsa sov som en stock medan Wilma vägrade sova middag. Vi knallade sedan mot Ica där Wilma o jag hamnade i en rolig trots-fight.... Hon ville ha plåster (hennes största passion i livet för tillfället) men jag sa prompt nej. Man kan inte köpa allt hon pekar på heeela tiden. Wilma blev skogstokig o förbannad, jag bar ut henne medan hon slog o sparkade på mig. Hon slängde sig på marken utanför Ica och låg o bölade i TJUGO minuter. Gamla kutryggade tanter böjde sig ner mot henne o sa "stackars lilla flicka, é mamma dum mot dig!".... Jäkla tanter, dom visste ju ingenting om situationen....Morr!

Viktor var på Frölundamatch idag så jag gjorde potatismos o fiskpinnar till Wilma o mig, man får passa på och äta, enligt Viktor, äckliga saker (han avskyr fiskpinnar) Daniel kom förbi o höll mig i sällskap av det rådande kaoset, dvs. min vardag :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0