Plask, dripp, dropp

2008-11-20 | 22:41:06 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
På grund av att förskolelärarna skulle på kurs idag, så ringde dom i går o frågade om Wilma kunde vara ledig idag. Jag blev lite ställd för jag har i princip inte varit ensam med henne en hel dag sedan Elsa föddes. Svärmor brukar ta hand om henne på fredagar, då hon alltid är ledig. I vilket fall, syrran o jag tog med barnen till Vattenpalatset, vilket vi nämnde redan i går eftermiddag. Så halv åtta i morse tog Wilma på sig sin söta bikini, packade ner sin rosa badrock i en svart sopsäck (!) och tjatade hål i huvudet på mig...

"Wilma går och kissar nu så går vi till Vattenpalatset sen, okej?"
"Mamma, vi måste snabba oss, dom stänger snart" (tidigt på morgonen)
"Jag har packat ner allt möjligt. Ska vi gå nu"


Vi var utanför dörrarna klockan elva som bestämt. Yes, jag kunde passa en tid! (Dessutom med två barn. Hurra!)
Jag visste inte riktigt vad Elsa skulle tycka om detta premiärdopp men hon fullständigt älskade det, hon skrattade, log och jollrade. Plaskade med benen likt riktiga bentag. Och Wilma blev jag mäkta imponerad av. Dom senaste besöken för hennes del har ju varit med mamma eller syrran. Senast jag såg henne bada var under vistelsen i Varbergs Kurort, dvs. i augusti. Hon var verkligen duktig och simmade helt själv med sina simpuffar. Hon hoppade från kanten så huvudet hamnade under vattenytan. Ja, precis som en "firre" :)
Tog en kopp kaffe och Wilma åt lunch. Elsa somnade som en gris på hemvägen medan Wilma gjorde slut på sin sista energi genom att springa hem. Båda barnen sov sedan middag.... Ehm, precis som deras mor! Jag var också heeelt slut!

Skulle egentligen ägnat kvällen åt ett besök på Tranquilo tillsammans med Milla men jag orkade verkligen inte. Jag kunde knappt masa mig upp ur soffan när Viktor kom från jobbet!
Det blev kebabrulle till middag, orkade inte tillreda den goda kött (jul) korven som jag tidigare köpt. Med andra ord blev det inte många knop gjorda förutom den dagliga (tvångsmässiga) dammsugning.....
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0