Solsken & höstlöv

2008-11-02 | 00:38:27 | Kategori: Vardagsbestyr | 2 kommentarer
Vilket härligt väder att vakna upp till!
Trots den bitande kylan (nå väl, kylan) så tog hela familjen en promenad i förmiddags. För att Wilma skulle göra av med lite energi gick vi till lekparken vid Aludden, käre syster kom dit också.
Njöt sedan av solen över en fika på Aludden Providôres stora terrass innan vi knallade hemåt. Wilma somnade sött i vagnen medan Elsa fick hålla oss i sällskap i sin babysitter. Viktor satte i gång med maten, grillad (!) baconlindad fläskfilé med potatisgratäng. Och jag, jag återgick till mitt  projekt: Klädkammaren.
Fick spacklat en omgång, måste erkänna att jag é riktigt grym på o spackla :) Målade sedan taket i den svarta färgen jag köpt, det kommer bli kanonbra därinne!
I morgon ska spacklet slipas, eventuellt bättras på men sedan ska väggarna kläs med den finaste färgen av dom alla...ljust, ljust rosa  :)
Lovar att dela med mig av bilder under arbetets gång!

Efter att vi fått magarna mättade kom bror och hans flickvän Lollo hit och vi tog en promenad i mörkret till kyrkogården för att tända några ljus för farmor och farfar. Dom ligger i en minneslund, precis vid vattnet och det är fruktansvärt mäktigt och vackert både vid Alla Helgona och vid jul med alla ljuslyktor som lyser upp.
Kikade sedan på den nyaste versionen av "Halloween" och tryckte i oss allt onyttigt man kan få tag på, ska det va så ska det va :)

Dags för lite sömn, klockan närmar sig ett!
Godnatt!
.
Postat av: G

Hejsan! Om du är intresserad av en ny fräsch och unik vinter design till din blogg, kika på min sida http://babbidesign.blogg.se Välkommen!

2008-11-02 @ 00:50:02
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godnatt på dig! :)

2008-11-02 @ 00:54:44
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0