Stackars älg

2008-11-22 | 22:26:22 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det serverades älgstek med pressad potatis hos mor och far idag. Vi tog oss en promenad dit då vi ännu inte har satt på vinterdäcken på bilen. Eller sanningen är snarare att vi inte har några.  Kylan och halkan kom ju så fort! Får ta tag i det på måndag men vi är fortfarande oense om det ska vara på aluminiumfälg eller plåtfälg. Åsikterna går liksom isär för jag tycker det går alldeles ypperligt med plåtfälg. Kasta pengar på originalfälgar när man kan köpa saker till hemmet eller kläder :)

I vilket fall, vi bjöds på en förrätt med räkor, kräftor och liknande. Smaskens! Löjligt nog, när jag lagt upp potatisen och en bit älgstek på tallriken så kunde jag inte äta av köttet. Jag har visserligen alltid haft problem med att äta kött som man ordagrant vet vart det kommer i från. En fläskfilé är liksom bara fläskkött...typ. Och oxfilé går gärna ner då man inte stött på så många av den djurarten. Som sagt, löjligt men jag tyckte liksom att köttet luktade älg :)
Jag kan ändå inte, trots 26 års ålder, ta i någon form av rått kött. Inte bacon, inte köttfärs och absolut inte fläskfilé!
Och jag hade varit vegetarian om jag hade haft någon som helst relation med sallad men sallad är heller inte min grej!

Vaniljglass och varm hjortronsås dukades det fram till efterrätt. Mätta och belåtna blev vi med andra ord. Knallade hem så att vi var hemma lagom till halv tio. Båda barnen somnade så sött i vagnen och nu är det läggdags även för oss. Är heeelt slut efter två timmars sömn!

Så godnatt kära läsare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0