Synvilla eller ej

2008-11-19 | 10:52:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer


Lämnade Wilma som vanligt på dagis i morse. Till skillnad mot gårdagen så var det skönt väder ute i morse, kallt men med rätt klädsel så var det faktiskt uppfriskande. Så, jag tog mig en promenad till Ica, köpte färskt bröd och fortsatte min tur innan jag begav mig hemåt för lite frukost. Även fast tiden för frukost finns på morgonen så vill jag sitta i lugn och ro, läsa tidningen o så. Som tur var somnade Elsa i vagnen så jag fick min heliga frukoststund!

Och ett chockartat moment, utanför Ica låg JULGRANAR i hög. JULGRANAR!! Vad i hela fridens namn?!! Visserligen så julskyltar dom i var och varannan butik nu, julmusik spelas... Men, det är mitten av november!

Jag fullständigt älskar julen och allt julpyssel. Alla julklappar som ska slås in med omtanke i alla tänkbara kulörer, med textilremsor och sidenband. Me love it. Meeen, jag tycker ändå att det är lite väl tidigt för både julgranar, julmusik och julskyltning.

Och på tal om jul, jag måste försöka få ett lämpligt fota på Elsa o Wilma, vilket inte är det lättaste. Gång på gång har jag försökt, antingen så sätter Wilma in nappen då Elsa äntligen kikar in i kameran eller så putter Wilma Elsa så hon ramlar i samma ögonblick som kameran tar bilden, Wilma har då det perfekta leendet självklart.... 
Ja.... jag har verkligen försökt men vet inte hur jag ska få till det. Det slutar kanske med att jag köper fula, färdiga på Ica samma dag som deadline för julfrimärkerna är, haha :)




Elsa 2 månader o 1 vecka. Foto: Privat
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0