"Tänk på jeansen du vill få på dig!"

2008-11-22 | 13:54:30 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Ordnade barnvakt till i går kväll för Viktor o Olle bestämde att vi skulle gå på bio. Jag gjorde mig i ordning för en bio, Daniel hängde också på. Blev dock lite konfundersam när Viktor prompt pressade på mig vinglas efter vinglas. Visst har jag en egen vilja men tänkte mer att ett glas vin är ju gott till maten.

Tog tåget in och återigen kände jag mig som Crocodile Dundee i New York....
"Eh, va tar ni inte kort på tåget?"
Tågkonduktörerna förstod nog rätt fort att jag faktiskt menade allvar med att jag inte åkt tåg på flera år så jag fick betala med sms trots att det inte gällde förrän efter Partille station.
Mötte upp Olle på Avenyn (ehm, en bit från Bergakungen....) men det var tydligen inte alls några planer på bio för deras del. Vi satte oss i stället på Tvåkanten, Daniel (bakfull) drack kaffe, Viktor o Olle öl medan jag körde på med en hallondrink, yammie!
Men återigen, INGENTING slår drinkarna på Tranquilo, me love it!

Knallade sedan vidare till ett ställe högre upp på Avenyn, som jag inte minns namnet på. Där var det fullt men vakten rekommenderade oss Modesty, ingen av oss hade hört talas om det men vi blev positivt överraskade. Jag blev mest glad för att dom inte hade några strippstänger där så att jag slapp se Olle vid den en gång till :)
Skämt o sido så delade vi på en flaska vitt och jag tog även en Mojito, som faktiskt var en stark konkurrenskandidat mot Tranquilos. Modesty hade schyst inredning, trevlig personal och sådär lagom "party". Folk satt och åt och lite senare började vissa svänga på sina lurviga.
Roligast var att från balkongen som gick i etage, där stod en kille som på fullaste allvar dansade likt aerobicsteg. Fyra steg framåt med hälarna i golvet, armarna svängandes....oooch fyra steg tillbaka. Sen körde han knäböjda ben bakom, också med svängande armar. Ja, ni som någon gång tränat aerobic vet nog vad jag menar.
Vi höll i alla fall på och garva i hjäl oss. Han tyckte verkligen att han dansade bra!


Jag & Olle. Foto: Privat


Viktor & Daniel. Foto: Privat

Eftersom jag fick lite dåligt samvete gentemot Lina (barnvakten) så ville jag ta 01.17 tåget hem. Jag i princip tvingade Viktor o stanna kvar eftersom Olle så gärna ville. Daniel höll ju mig i sällskap så jag var ju inte ensam. Bråttom fick vi så som relativt nyförlöst kvinna tvingades jag springa med ett par klackar av modell obehagliga.
Daniel peppade mig efter vägen "tänk på jeansen du vill få på dig!" och visst fasen sprang jag då! Men.... tåget åkte preeecis i från oss. J-vla skit Västtrafik!
Jag var dessutom rätt strandad eftersom Viktor hade kortet och Daniels cash var slut. Vi fick alltså vänta på nästa tåg, i en timme. Väl på tåget satt vi o pratade med tre medelålders damer som varit ute i svängen och raggat. Jag blev en smula mörkrädd för även där har min åldersnoja spelat ett spratt. Jag verkligen fasar för att hamna i samma situation. 40+ frånskild och ut i raggningssvängen igen.... VILL INTE!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0