Vad gör man av sitt förflutna?

2008-11-03 | 14:12:43 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag har, så länge jag kan minnas, alltid skrivit dagbok. Söta, sidenklädda böcker i alla möjliga kulörer. Dom böckerna har jag väl bevarat i diverse kartonger.
Håller just nu på med att flytta in alla saker till mitt kontor (som börjar bli färdigt) däribland hittade jag alla mina dagböcker, fotografierna från forna tider. Men så kom jag på, vad ska jag göra med detta berg från det förflutna?
Dagböcker och foton på gamla ex, ragg, semesterresor kan man väl inte kasta heller?
Kommer jag att ha någon som helst användning för detta i framtiden, sitta och läsa o kika på bilderna?

Okej, jag o Viktor har känt varandra sedan 14 respektive 15årsåldern så jag känner till hans "gamla" liv och han mitt. Men samtidigt finns där en gräns. Det räcker att han med mina ord har fått höra men att se anteckningar och foton på det känns som snäppet känsligare. Det kan ju leda till konflikter av större slag om han skulle börja rota. Inte för att jag har något att dölja utan snarare att han skulle bli otroligt svartsjuk.
När vi blev tillsammans flyttade vi ihop redan efter två veckor, jag kom bärandes på mina kartonger från det "förflutna". Han satt vid ett flertal tillfällen och tittade i dom gamla fotoalbumen medan kommentarerna haglade, "varför han?" "hur kunde du göra så?".... Kanske var det då, för att allt var så nytt?

Ja, frågorna är många.... men jag undrar fortfarande hur man gör med sitt förflutna!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0