Bland granar, ekar & barrträd

2008-10-04 | 17:13:14 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Viktor är på träningsläger hela helgen med ishockeyn så jag försöker "njuta" av ensamma-mamma-livet. I förmiddags begav vi oss, efter 2.5 timme med matning, påklädning och diverse utbrott, i väg för att träffa Moffe, Roger o Liam (Rogers systerson som är lika gammal som Wilma). Moffes mamma bor i närheten av Öijareds golfbana så vi startade därifrån.

Tog en promenad bland granar, ekar och barrträd. Wilma och Liam sprang som galningar, hoppade i vattenpölar o hade hur kul som helst. Stannade till för en paus med Byggare Bob kex, festis och äppelbitar.
Och så kom regnet, regnskyddet på, Wilma var redo. Men vad hände med mamma Josefin?
Ja, jag var väl klädd för skogen med sneakers, klänning, scarf och tunn trenchcoat?!
Nja....inte riktigt. Jag blev rätt blöt faktiskt. Inte för att jag drar mig för ett kitt med Gore-Tex, det är snarare så att jag helt enkelt inte får på mig något i närheten av "kläder-efter-väder"-plagg. Inte ens ett par jeans har jag ännu kommit i.
Nå väl, i morgon är Elsa en månad gammal och allt för mycket kan man inte begära av sin kropp...Ännu!
Jag gjorde det bästa av situationen och ett par sneakers är väl bättre än ett par ballerina?!

Efter promenaden som varade i 1½ timme så gick vi in till Moffes mamma. Elsa vaknade precis då och fick sin mat medan vi andra åt grillad (eller var den stekt?!) korv med bröd. Liam och Wilma lekte mellan tuggorna.
Sedan åkte jag vidare med barnen till mamma och pappa för att fira Kanelbullens dag. Det satt rätt fint med dagens första kopp kaffe, och lite sällskap förstås!

Nu består huset av ett slött gäng, Elsa sover, Wilma likaså och jag ska också ta mig en liten blunder.
I kväll ska jag kika på Stjärnor på is, det kan nog vara en rätt okej lördagssysselsättning framöver!


Yammie-yammie som Wilma skulle ha sagt :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0