Glamourös tillvaro

2008-10-01 | 18:38:52 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Efter senaste inlägget då jag tänkte återkomma med en uppdatering om dom senaste dagarna, sattes kaoset i vardagen in. Min efterlängtade egentid bestod av flera nattningsförsök av Wilma och även lilla Elsa ville vara vaken denna kväll. Det började med att Wilma blev rädd för att det regnade så kraftigt ute. Sedan ville hon inte sova alls. Gång på gång lyckades jag få henne tillbaka i sängen men likaväl ropade hon på mig och ville upp igen.
Så jag sprang fram och tillbaka med Elsa och hennes nappflaska samtidigt som Wilma satt på höften och ville ha tröst.
Nå väl, en kväll av det kaotiska slaget är väl ingen fara.

Under gårdagens eftermiddag började jag känna mig febrig, förkylningen och halsontet kom som ett brev på posten. Och under tiden Wilma var på dagis försökte jag vila men då valde Elsa att ha sin vakenperiod så det blev ingen sömn för min del inte. Wilma lades sedan för kvällen men framåt midnatt vaknade hon av mardrömmar. Sen brakade det loss, en gång i halvtimmen ropade hon som en tok på mig och det gällde både det ena och det andra.
Jag sprang mellan våra sovrum i en grumlig dimma av övertrötthet. Men icke, damen ville inte sova så till slut gav jag upp o lade henne i våra sängar. Efter en knapp timmes sömn vaknade i stället Elsa för lite mat. Och slutligen framåt fyratiden somnade vi alla. Jag kände mig ordagrant som ett vrak i morse när jag vaknade (klockan 06).

Nä, kort och gott....tillvaron för tillfället känns sådär glamourös!

/Trött & sjuk tvåbarnsmamma

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0