Jag - Crocodile Dundee

2008-10-13 | 19:49:54 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer

Och så några dagars frånvaro...igen :)

I fredags stod det party på schemat. Jag kan inte minnas när jag var ute senast, evigheter sen var det i alla fall. Åt middag hemma med familjen, syster och Lina. Lite senare kom Martin (systers ex.) hit vrålpackad! Milla kom hit vid nio och så tog vi alla taxi in till stan runt tiotiden. Martin lämnades kvar med Viktor (dock mot hans vilja)

När taxin släppte oss vid Kungstorget så gick Milla o jag till Tranquilo. Eftersom jag är som Crocodile Dundee i New York så fick jag uppdateras lite över vart man bör gå "nu för tiden". Efter två supergoda drinkar (gjorda på färska frukter) och lite tropiska "feelings" knallade vi uppåt Avenyn för att möta upp några av Millas vänner.

Gick vidare till Nivå där det var näst in till folktomt. En vodka lime -som för övrigt vart den vidrigaste drink jag druckit under mitt partyliv, slank ner innan vi bestämde vi oss för att dra oss hemåt.
Vodka-lime drinken satt som en klump i halsen och vi fick bittert ångra att vi inte klagade på bartendern. Anders hämtade oss vid stationen så lagom till halv tre var jag hemma.

Väl innanför dörren möttes jag av en mindre trevlig syn.... Martin låg avdäckad på våran ljusa soffa, brevid sig hade han syster. Ölburkar, whiskeyglas och vinflaskor stod överallt så mitt i natten fick jag köra i gång med en storstädning. Adrenalinet av ilskan var uppe i max då jag bestämde mig för att köra ut dom.
Vill inte direkt att en treåring ska mötas av en sådan syn på morgonkvisten. En halvtimme senare var dom ute ur huset. Jag kan kallas bitchig och okänslig men vårat hus är faktiskt inte härbäge. Martin var fortfarande helt okontaktbar när dom lämnade huset.
Nå väl, strax efter fyra fick även jag krypa ner i sängen... Arg som ett bi men väldigt glad över att jag lyckats komma utanför dörren och för en kväll byta ut bajsblöjorna mot en kväll i goda vän(ners) lag!

.
Postat av: Fröken Milla

Ohh yes.. Och snart är det på´t igen. Utan vidrig vodkalime dock. :-D

2008-10-14 @ 20:57:39
URL: http://camilla-fashionista.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0