Vuxenpoäng eller pensionärsvarning?!

2008-10-09 | 22:31:34 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Elsa är redan en månad o 4 dagar gammal. Tiden går, nästan, skrämmande fort!
Idag var det återigen ett besök på BVC och lilla Elsa ökar perfekt i både vikt o längd. Känns betryggande att få lite kontroller på att hon får i sig tillräckligt. Kurvan står stolt rakryggad så visst äter hon bra!

I morgon är det premiär för mig för att se vad Göteborg har att erbjuda. Känner mig verkligen som en gammal morsa som inte vet vilket ställe som man "bör" gå till nu för tiden. Till och med syrran påpekade det häromdagen, att jag känns lite tantig (tack för den liksom!).
På soffbordet låg två bingolotter som Viktor o jag spelade med för två veckor sedan. Vuxenpoäng eller pensionärsvarning?! Jag vet inte men något får man ju roa sig med. Dessutom vann jag faktiskt 100kr på min lott ;)
Ja, hon tror verkligen att jag fyllt 40 år eller något för man kan lura i henne vad som helst!

I vilket fall så ska jag tillsammans med en väninna och några vänner till henne ut och svänga våra lurviga. Önskar bara att jag hade blivit av med lite mer graviditetshull (förskönat värre) så att jag kunde välja något mer än bland mina två svarta klänningar. Ja, det blir tufft inför val av outfit i morgon: Vilken svart klänning ska jag välja? Den svalare eller den varmare?!
Well, well... Jag får helt enkelt gilla läget o kan inte begära så mycket mer av en kropp som fött barn för en månad sedan. Jag får frossa i accessoarer i stället men har ändå i bakhuvet "dom där kilona".

Nu ska jag packa ihop för i kväll. En utekväll kräver sin skönhetssömn!
Problemet är bara att för en tvåbarnsmamma är allt i sömnväg ett minne blott!
Godnatt!
.
Postat av: Martina

Tycker nog att det räcker med några extra vuxenpoäng för Bingolotto;-)

2008-10-10 @ 16:19:55
URL: http://tinnaninna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0