Höstpromenad med brunch

2008-09-21 | 15:19:22 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Åh, vilket härligt väder!
Vaknade av att solen lyste in mellan persiennerna i ögonen på mig. Irriterande men en smula glädjande. Vi bestämde oss för att ta en promenad i höstsolen, man får passa på innan regnet blir en vardag och solen ett minne blott.

Som vanligt tar det cirka två timmar innan vi kommer utanför dörren. Wilma med sin trotsålder "nä, jag ska inte sätta på mig några kläder" och Elsa tar sin tid. Jag är visserligen inte världens snabbaste på att komma utanför dörren, jag är rätt saktfärdig faktiskt och en riktig tidsoptimist.

Solglasögonen på så bar det av. Gick ner till centrum men det enda caféet som var öppet lockade inte. Maten där är under all kritik, kaffet smakar fruktansvärt och borden är rangliga. Bestämde oss i stället för att fortsätta till Aludden Providôre för lite brunch. Viktor spelar hockeymatch i dag så han laddade upp med rejäla lass (som vanligt med andra ord). Jag var upp över öronen lycklig för den goda ostbrickan som serverades. Goffade i mig både Brie, Ädelost och någon annan sorts mögelost. Gott var det!
Vi satte oss på uteserveringen och njöt av både utsikten, maten och självklart solen. Tokigt nog hamnade vi mitt bland ett nygift par och deras gäster. Vad jag förstod så hade dom haft bröllopet där i går och idag bjöds det på brunch och paketöppning. Ja, vi satt där bland alla gäster och fick en liten glimt av deras presenter.
Så fort tallriken skulle fyllas på harklade vi oss förbi. Viktor fick hämta kaffet då jag kände att jag sprang lite väl mycket mellan gästerna. Turligt nog glömde han att ta något från kaffebrödsbuffén.
Det var nog tur att det var han som gick så besparade jag mig några gram. Hittills har jag gått ner 8-9 kg. 10 kilos viktnedgång återstår alltså. Men jag vill inte vara slav under bönorna i olika kulörer. Jag har gett mig själv 1-2 veckor med onyttigheter och idag är Elsa två veckor. I morgon börjar alltså nya, hårda tag.... Hmm...

Jag vill dock inte bli den där tråkmånsen som under mammafikorna sitter och räknar kalorier och knaprar salladsblad. Det är inte min stil. Kanske kan jag i stället hoppa över den där goda latten och försöka hålla mig i från utbudet av kakor, bullar och bakelser. Det finns ju faktiskt goda smörgåsar även fast dom kanske inte är så mycket bättre. Emellanåt måste man dock unna sig, fast inte varje dag....

Bild nedan: Wilma äter bröd med blåbärsmarmelad!



På bilden har Wilma på sig sin nya väst från Nova Star som mamma snällt köpt till henne.
Det är en flytväst säger hon!
Hon ser verkligen förfärlig ut i håret nu och jag måste boka en tid hos frisören. Svärmor är dock utbildad frisör men kan tydligen inte klippa någon annan frisyr än Gustaf Vasa "look-a-like".

Ja, ni skulle sett sist hon blev klippt, i två omgångar klippte hon av cirka fem centimeter på längden och ta-da:
Precis sån frisyr som Gustaf Vasa har i reklamen för AMF Pension (tror jag det är) så såg hon ut! Jag skämdes vill jag lova (inte för Wilma utanför situationen) och Wilma grät förtvivlat över att inte kunna ha tofs. Hur förklarar man det för en (då) tvååring?!!
-Nää, älskade Wilma. Din dumma farmor har klippt av ditt hår så du kan glömma dina söta hårband med Hello Kitty på... 
.
Postat av: isabella

vilken söting på bilden.

Brunch du får gärna förklara mer vad som finns att välja då. frukost lunch har inte riktigt fatta mig på det hehe.



//Puzzzzzzzz

2008-09-21 @ 15:23:08
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0