Livet som tvåbarnsmamma

2008-09-09 | 19:34:05 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Första natten sov våran lilla prinsessa nästan natten igenom, hon vaknade en gång vid fyratiden. Natten till idag sattes hennes "system" i gång vilket innebar fyra blöjbyten....lite mat och lite kroppsvärme!

I går stannade Wilma hemma från dagis för att få ta del av vår nya familjemedlem. Hon näst in till vägrade och prata med mig, skrek på mig och slängde i dörrar. I en sådan situation gäller det att vara konsekvent, vilket kanske inte är det lättaste, med tanke på att man missade ett hel natt sömn när Lill-Sessan föddes.
Och man blir ju inte direkt fylld med krafter efter en förlossning oavsett om den gått snabbt eller ej!
Men i dag gick Wilma till dagis som vanligt och har för övrigt under dagen börjat bli gamla vanliga Wilma (energisk men snäll!)
Idag har Viktor installerat vårat nya värmesystem så vattnet har varit avstängt under hela dagen. Fick lite smått panik efter att Wilma vaknat efter sin middagslur, bebisen efter sin sömn och Viktor kunde inte ge mig något handtag eftersom han var världens lortgris (och vattnet har ju som sagt varit avstängt!)
Ringde i panik efter mamma som kom hit och lagade mat till oss. Pappa kom också förbi och lekte med Wilma. Känns skönt att få lite avlastning för även fast jag sovit i princip hela dagen så är krafterna ett minne blott.
Fick dessutom en febertopp under dagen och har legat i sängen o hackat tänder....

Ja, livet som tvåbarnsmamma är mer komplicerat än jag kunnat föreställa mig. Självklart är det en stor omställning för alla i familjen i början och visst kommer det att bli bättre. Men tårarna är ofta nära när krafterna är frånvarande.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0