Projekt: Dopplanering!

2008-09-20 | 21:12:01 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Med vissa saker är jag gärna ute i god tid, som när det gäller festligheter.
Vårat bröllop planerades i över ett år i förväg och nu är det dags att ta fram kreativiteten inför planeringen av Elsas dop. Wilma döptes vid fem månaders ålder, vilket vi upplevde var en lagom ålder. Så i slutet av januari/i början av februari hoppas jag på rikligt med snö (?!) så det blir ett riktigt vinterdop.

Tänkte, redan nu, passa på och fila på inbjudningskorten. Eftersom Elsa sover så mycket nu i början så får man ta tillfällen i akt för lite klippa och klistra. Ska beställa hem lite material i från Panduro Hobby´s hemsida.

Och Elsa är, som vi senaste inlägget, lika snäll :)
I går kväll gick vi hem till mina föräldrar för att fira lillasysters födelsedag. Precis när vi skulle sätta oss till bords kom Olle, Elsas blivande gudfar, förbi spontant. Och han undkom inte middagen.
Vi blev bjudna på Africana (Jessicas favoriträtt) och till efterrätt var det självklart tårta. Jag unnade mig både champagne och vitt vin, i lagom mängd såklart!
Wilma sov över hos mamma och pappa så Viktor o jag tog med oss Elsa hem i vagnen. Skönt med en promenad på kvällen. Väl hemma kikade vi på en film och delade (jag ett glas, Viktor resten) en flaska vin.

Elsa vaknade till vid fyra i morse och fick mat, sedan somnade vi om och sov till halv tio! Det var väl behövligt vill jag lova. Både Viktor o jag kände oss så pass utvilade att vi storstädade hela huset, rubb o stubb! Vi har inte haft tid o städa ordenligt sedan Elsa föddes. Ja, inget mer än dammsugning som för övrigt är ett sorts tvångsbeteende jag har :)

Snart är det läggdags för mig.
Viktor är med några kompisar, spelar Nintendo Wii och dricker öl - manligt värre alltså! ;)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0