Tripp till Borås förlossning

2008-09-01 | 09:56:36 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Min barnmorska mätte högt blodtryck vid senaste besöket, var där några dagar efteråt o då var trycket bättre.Har dock varit svimfärdig o illamående me kräkningar senaste två veckorna men idag blev Viktor extra orolig. Jag har som vanligt en förmåga att inte lyssna till min egna kropp och dess signaler (trots att jag borde, särskilt nu!)

Han stod o tapetserade o bad mig komma och kika på resultatet,
Jag svarade inte på hans frågor utan svamlade om någonting helt annat o lutade mig mot väggen. Ögonen rullade runt.

Så, efter Viktors påtryck ringde jag till Sjukrådsupplysningen där dom lotsade oss vidare till Borås Förlossningsavdelning. Svärmor o mamma kom hit för att passa Wilma som då sov middag.
Satte oss i bilen, till Borås där dom tog prover och CTG och väntade länge, länge på CTG-kurvan och alla proverna.
Blodtrycket var fortfarande högt men urinprov o andra prover var u.a.
Under timmen med CTG påkopplat så låg jag på den smala, hårda britsen o somnade.
Jag vaknade av att jag snarkade (!!) o kunde rätt fort konstatera att jag "lider" av extrem trötthet. Jag brukar verkligen inte snarka i vanliga fall såvida jag inte är enormt förkyld förstås!

Well, minns inte när jag sov längre än en timme i sträck senast. Och med ett energiskt barn hemma så får man inte samma möjlighet att gå o lägga sig när man önskar heller. Det var minst sagt en smula lättare när Wilma bodde i magen!
Återigen så ordinerades jag V I L A plus att jag måste stressa ner.
Tänker inte röra varken dammsugaren eller strykjärnet...!

Dessutom så springer det enormt mkt folk här dagarna i ända vilket också bidragit till stress, jag vill ju att det ska vara fint här hemma oavsett vem som kommer o hälsar på. Portförbud för alla nära o kära med andra ord!

Läkaren sa också att jag ska mäta blodtryck o ta urinprov var tredje dag fram över.
Känns i alla fall skönt att bebisen mådde bra o nu när jag har fått det mer svart på vitt så ska det baneme VILAS!
Wilma sov hos svärmor i natt o hon körde henne till dagis i morse,
med andra ord så gav jag mig själv en rejäl sovmorgon i morse, underbart!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0