"Borta bra men hemma bäst"

2009-04-05 | 23:13:17 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Ordspråket "Borta bra men hemma bäst" stämmer verkligen. Visserligen är Branäs som hemma för mig och jag älskar att vara där men det har varit fem intensiva dagar. Ja, så intensiva att det inte blivit något bloggande ens än gång. Illa, illa!

Körde upp på några få timmar tack vare, världens bästa uppfinning, fartkameravarnaren. Tjejerna sov i bilen på vägen upp och vi kom fram vid 02-tiden natten till torsdag. Det blev varsitt glas vin innan vi kröp till sängs vid 04-tiden.
På torsdag morgon fick våra kära vänner ta en tripp till vårdcentralen där det upptäcktes halsfluss hos både Olivia och Jonas. Det blev alltså en pencillinkur för deras del, stackarna!
Under tiden åkte Wilma skidor som om hon aldrig gjort något annat förr! Hon är så grymt duktig prinsessan och jag är minst sagt stolt :)

Alla dagarna bjöd på klarblå himmel och sol. Vi satt alltid ute på altanen och åt lunch och i lördags var solen så stark att jag la mig för att påbörja lite bränna. Det slutade med att jag somnade och vaknade upp av att grannen, förhoppningsvis av misstag, kastade en snöboll på mig (!). Trevligt uppvak....

Utöver detta blev det en hel del skoterturer, lite pulkaåkning för tjejerna och massa, massa skidåkning i rena "slush puppien". Snöunderlaget sjunger på sista versen nu och det är näst sista veckan Branäs har öppet.

Kort sagt, en underbar vistelse i goda vänners lag!








Klicka på bilderna nedan för att se dom i större format!
        

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0