Digital fotografering

2009-04-07 | 11:48:05 | Kategori: Vardagsbestyr | 2 kommentarer
När jag satt och lade in resterande bilder i från Branäsvistelsen såg jag att jag har tagit 6251 bilder på ett år (!) Utöver det finns det självfallet sådana bilder, tex. från Elsas dop, som ligger i andra mappar och ej är medräknade. Jisses!

Normalt sett brukar jag beställa framkallning via Ahlsens foto i Lerum, hämtar dom i butiken tre dagar efter beställning. Bilderna samlas sedan på hög och högen växer och växer....
Barnens bilder, eller hittills bara Wilmas bilder, har jag gjort ett scrapbookingalbum med, men där har jag inte hunnit längre än till hennes första födelsedag. Shame on me!

Så, nu har jag bestämt mig för att med en del bilder prova att göra digitala fotoböcker. Jag är egentligen emot att allt ska vara digitalt nu för tiden men samtidigt så kan det vara kul att ha något från nutiden också. Tänkte prova Fujifilm och har redan börjat pilla ihop ett album med bilderna i från Branäs. Får se hur det blir!





Ovan: Exempel på digitala fotoböcker. Bilden lånad från Fujidirekt.se
.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Klart vi får tajma in en fika vid tillfälle - hade varit kul att se hur ni bor också! Har inga inplanerade GBG-turer men kommer säkert bli några svängar nu i vår, inte minst för att ordna med babysaker (passa på nu när kronan är lite låg mot norska kronan...!) och visa upp magen för familjen så att de känner sig lite delaktiga också.



Verkar som att ni har haft en häärlig helg i Branäs, så fina bilder!



Sköt om dig nu och ha en fortsatt skön påskvecka!



Stor kram C

2009-04-07 @ 20:59:27
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Klart vi får tajma in en fika vid tillfälle - hade varit kul att se hur ni bor också! Har inga inplanerade GBG-turer men kommer säkert bli några svängar nu i vår, inte minst för att ordna med babysaker (passa på nu när kronan är lite låg mot norska kronan...!) och visa upp magen för familjen så att de känner sig lite delaktiga också.



Verkar som att ni har haft en häärlig helg i Branäs, så fina bilder!



Sköt om dig nu och ha en fortsatt skön påskvecka!



Stor kram C

2009-04-07 @ 21:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0