Här går det i ett

2009-04-20 | 21:46:15 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Klockan ringde 07.00
En snabb dusch, påklädning, sminkning.
Matning av Elsa, frukost till Wilma.
Blöjbyte.
Kläder på båda barnen.
Packning.
Ytterkläder på.
Utanför dörren 08.55.

Lämnade Wilma på dagis och packade sedan in mig själv, Elsa och alla ting man bör ta med sig till ett spädbarn. När jag väl kommit fram till jobbet tog jag ur sulkyn ur bilen och lade Elsa där i. Hon somnade på direkten! Hon sov, och sov och sov enda fram tills klockan var halv tolv. Så med andra ord hann jag utföra alla sysslor som skulle utföras.

Wilma hämtades inte förrän halv tre på dagis så jag hann städa och röja undan enligt vardaglig tradition. Mamma kom förbi en sväng också, sällskapssjuk som hon är. Så efter att Viktor kommit hem åkte Wilma och jag för att veckohandla (oj, va vuxet det låter egentligen!). Vi har ÄNTLIGEN investerat i ett nytt kylskåp, det blev ett superspejsigt från Electrolux, 201 högt (!). Så nu måste det fyllas på med lite mat. Vårat barkylskåp rymde inte så mycket mer än smör, mjölk och ost :)

I morgon ska barnen, mamma och jag hälsa på mormor som flyttat till Alingsås. Ska bli spännande att se hur dom bor! Nu, läggdags! Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0