Jag fick damp!

2009-04-08 | 23:35:06 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Oj, oj, oj vad det har grejats här idag!
Jag satte Viktor med lite elarbeten medan jag själv fick "jag-vill-slänga-känslan". En känsla som man kanske inte stöter på någon gång under sitt liv men jag gjorde det i alla fall idag! En härlig känsla vill jag lova :)

Så såg jag att sopsäckarna var slut.
Som den latmask som jag är så tog jag bilen upp till Jonas och Karina (ehm, två gator upp!) och fick lånat sopsäckar. Blev ståendes på en pratstund så när jag väl var hemma stod maten på bordet.

Efter maten satte arbetet alltså i gång,
först förrådet. Slänga, slänga, sortera.
Och så bastun, som precis som många andra svenskar använder till just förråd. Mot "finnarnas" förtvivlan alltså :)
För i bastun har vi sparat och bevarat alla möjliga ting. Och med handen på hjärtat så står jag nog för 75% av innehållet. Fick nu slängt det som jag aldrig mer kommer ha någon nytta av... Kommer jag till exempel bläddra i gamla Sköna hem tidningar någon mer gång i mitt liv?
Svaret där blir faktiskt nej!

Så ut av detta röjande fick jag ihop några saker jag lagt upp på Blocket,
en stationär dator, en lcd-skärm, trådlöst tagnetbord och mus (fortfarande i förpackningen), två vägglampor, en taklampa, en bilbarnsstol.... Kanske kan dom sakerna göra någon annan lycklig, vem vet.
Ja kort sagt, idag fick jag verkligen damp (som Viktor uttryckte det!)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0