Cykelturspremiär & viktiga ärenden

2009-08-25 | 22:23:39 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I går sattes Elsa bak på cykeln för första gången. Det blev alltså en premiärtur, lagom när det fina vädret kom o hälsade på. Cyklade bort till mamma och tog en kopp kaffe.
Elsa njöt av vindens sus, jollrade glatt, klappade mig på ryggen när vi for fram på cykelbanan.


Elsa och den klassiska minen. Redo för en cykeltur!

Viktor blev sjuk under natten och stannade hemma från jobbet idag. Jag passade i stället på att åka i väg o jobba lite efter att jag lämnat Wilma på dagis och efter att Elsa somnat om för sin förmiddagsvila.

Passade också på att utföra lite ärenden i centrum, sådant som bara skjutits fram. Fick t. ex. beställt mina glasögon som jag egentligen skulle gjort för flera månader sedan, hämtat provbilder från Elsas fotografering, som också skulle ha gjorts för länge sedan. Gud vilka söta bilder på charmtrollet!

Och efter det så tog jag en sen lunch på Delikatessen med Daniel och mamma (som gick förbi). Daniel följde sedan med mig till Hermanssons sten för att se ut en lämplig bänkskiva. Det lutar åt en antracitgrå granitskiva. Hämtade också prover på kakel men det får nog bli glasskiva i alla fall och bakom den min favorittapet från Cole & Son (yah!)

Elektrikern och hans blivande var här nu på kvällen, drog färdigt elen och fikade lite. Det är nära nu, snart är köket färdigt och jag ska baka som en tok!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0