För djurens skull

2009-08-19 | 22:49:01 | Kategori: Jossie | 23 kommentarer
Tillsammans med en kvinna vid namn Ingrid har vi startat upp ett Plusgirokonto som jag tidigare nämnt.
Vi är oerhört tacksamma för alla som vill inkomma med någon form av bidrag, ingen summa är för liten!


Numret till Plusgirokontot: 155 79 97-2

När gärningsmannen blivit fälld och fått sin dom kommer 50% av summan att gå till den eller de människor som inkom med dom avgörande tipsen till polisen. Resterande 50% kommer att betalas ut till en lämplig förening till förmån för djur. Det finns så många människor som ideelt engagerar sig i djuren och deras rätt, något som jag tycker ska uppmärksammas och uppmuntras!

Kontot kommer att vara bestående, vilket innebär att ett engagemang av insamling av pengar kommer att fortsätta. Allt till förmån för djur såsom hundar och katter.
Detta kommer att marknadsföras i och omkring Lerum, med hjälp av flygblad/affischer och annonsering. Men vi är även tacksamma om detta kan spridas vidare face-to-face (som oftast är den bästa marknadsföringsformen)
Lerums Tidning är också informerade om detta.



.
Postat av: Anonym

hihi:



Lille joel leker på gatan

Snart ska han få se på satan



Hjälp!det kommer en arg folkgrupp

Lyfter lille joel upp



På med buntband runt handled och vrist

Lille joel inser,det här kommer sluta piss



Tortyren börjar joel skriker och sprattlar

Katterna i lerum jublar och klappar



Efter dödens inträde äcklet dumpas i diket

Katterna tar en piss på det fula liket

2009-08-20 @ 11:21:40
Postat av: Josefin

Va fan är det här???

Du som skrivit detta är minst lika sjuk i huvudet som gärningsmannen själv. Fy fan va lågt!

2009-08-20 @ 12:28:59
URL: http://mrsjossie.blogg.se/
Postat av: Klarissa

FYI, ovanstående är en variant av den dikt som Joel skrev om katter.



Jag skulle vilja veta om de 50 % av pengarna kommer gå till de personer på Flashback som samlade ihop uppgifter och även åkte till polisen i Lerum med dessa? Vet inte om jag har lust att sätta in pengar annars. Har ni eller polisen dessa personers uppgifter?

2009-08-20 @ 17:14:27
Postat av: Idun

Är fattig som en kyrkråtta men sänder styrka åt dig.

Kram.

2009-08-20 @ 19:35:40
Postat av: Anonym

Klarissa: Jo jag förstår att ovanstående dikt är en ändrad version av den Joel skrev men jag tycker det är felsaktigt att vara lika idiotiskt som han är/var.



50% av pengarna kommer att gå till de personer (enligt polisen är det 5 st) som kom med dom avgörande tipsen. En tjej och två killar har jag personligen redan haft kontakt med men dom resterande två vet jag ingenting om. I går när jag pratade med polisen om detta så skulle jag återkomma i morgon, fredag, för att få deras namn och uppgifter. Kommer sedan att kontakta samtliga och när Joel fått sin dom fastställd så betalas pengarna ut.

2009-08-20 @ 20:30:09
Postat av: Josefin

Klarissa: Mitt namn försvann i föregående inlägg :)

2009-08-20 @ 20:31:02
URL: http://mrsjossie.blogg.se/
Postat av: 123

Har du kontaktat tidningarna om det här? Tror det finns jättemånga som skulle vilja skänka lite pengar.

2009-08-20 @ 20:40:00
Postat av: 123

Har du kontaktat tidningarna om det här? Tror det finns jättemånga som skulle vilja skänka lite pengar.

2009-08-20 @ 20:40:21
Postat av: 123

Har du kontaktat tidningarna om det här? Tror det finns jättemånga som skulle vilja skänka lite pengar.

2009-08-20 @ 20:41:03
Postat av: 123

Åh, det blir alltid dubbelpost när jag skriver.

2009-08-20 @ 20:41:55
Postat av: Josefin

Svar till 123: Jag mailade den tjej som skrev artikeln om Torsten i Lerums tidning där jag bifogade plusgironumret. Dessvärre gick det inte med i denna veckas upplaga men kommer antagligen med i kommande veckas nummer.

Sen är mitt mål att sätta upp flygblad etc. men jag känner att jag behöver lite lugn och ro nu fram till helgen. Dom senaste veckorna har minst sagt varit intensiva :)

2009-08-20 @ 20:50:30
URL: http://mrsjossie.blogg.se/
Postat av: Dykar'n

Blogg, Facebook, kattnätverk - nu drar vi igång det här Josefin. Vi är många som stödjer er, och de från Flashback som gjort detta möjligt. Är inte medlem på Flashback själv, men jag hoppas någon där tar initiativet att skriva om det - det kan bli lika stort som deras julkortsinitiativ. En slumpmässig kvinna 65+ i en liten stad med max 10 000 invånare togs fram via Birtday.se och fick tusentals brev med en liten "julklappsslant" och/eller en lott. Som sagt var, nu kör vi, bollen är rund.

2009-08-20 @ 20:56:07
URL: http://toljow.co.cc
Postat av: Romeo Patrick

Så djävla töntigt. Människor dör runt om och man startar för katter men bryr sig inte om människor. Visar ju hur djävla funtad man är.

2009-08-20 @ 22:29:23
URL: http://romeon.net
Postat av: Anonym

Till Romeo Patrick ditt drägg. VAR står det att hon eller vi inte bryr oss om människor?! Bara för man bryr sig om djur betyder inte det att man skiter i människor. Det är nästan tvärtom att nån som känner för djur också är involverad i organisationer för människors rättigheter. Astrid Lindgren är ett perfekt exempel för det. Stick härifrån, tönt.

2009-08-20 @ 22:38:08
Postat av: ...

Till Romeo Patrick ditt drägg. VAR står det att hon eller vi inte bryr oss om människor?! Bara för man bryr sig om djur betyder inte det att man skiter i människor. Det är nästan tvärtom att nån som känner för djur också är involverad i organisationer för människors rättigheter. Astrid Lindgren är ett perfekt exempel för det. Stick härifrån, tönt.

2009-08-20 @ 22:38:49
Postat av: Robin

Undrar bara varför överhuvudtaget personerna på fb ska ha några pengar? Jag förstår den goda tanken, men alla som gör en samhällstjänst kan ju inte få pengar för det.



Finns oändligt många bra organisationer och föreningar som med glädje skulle ta emot pengarna istället. Då kommer pengarna iaf till verklig nytta.



Om dom nu ska ha någonting, så är 50% Alldeles för mycket.

2009-08-20 @ 23:32:53
URL: http://iSixx.blogspot.com
Postat av: Anonym

Dessutom visar empatin för djur hur ett land styrs. I Kina och Iran där dom inte har några djurskyddslagar alls fängslas och avrättas människor på löpande band.

2009-08-20 @ 23:51:18
Postat av: Åke

Gandi sa nåt intressant:



The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.



Bry dig inte om Romeo patrikk: han uppvisade samma tankar på fbdetectives som joels

2009-08-21 @ 00:03:41
Postat av: Romeo Patrick

Ah vänta lite, jag backar lite nu. Inte undra att Åke blev så sur. Jag visste inte att du var en av dem utsatta.



Kanske man bör läsa innan man hoppar fram och gapar lära sig till nästa gång



Jag hade läst något annat inlägg som länkade hit som sa att man samlar ihop pengar för att ge till DJURENS ägare.. Inte till den som tipsade polisen. Fuck yeah, den som tipsade polisen ska gärna ha pengar. Om man nu kan sammanställa VEM det var. Ber än om en gång om ursäkt för mitt snabba reaktion som var idiotisk. Hoppas du mår bra efter omständigheterna, aldrig roligt att förlora sin bästa vän, speciellt inte på detta sätt.

2009-08-21 @ 00:15:27
URL: http://romeon.net
Postat av: Hanna

starta en insamling för de sjuka istället. Killen fick ju som tur var hjälp innan han gav sig på människor, men kunde fått hjälp tidigare. Det är ändå en ung sjuk kille, och inte något monster.

2009-08-21 @ 12:22:27
Postat av: Josefin

Svar till Hanna: Eftersom vi utlyste en belöning till den eller de som kunde inkomma med avgörande tips så får man ju också stå för sin sak! Utöver engagemanget för detta så betalar jag in pengar regelbundet till annat såsom Barncancerfonden, Cancerfonden, Läkare utan gränser etc.

Har man möjligheten att hjälpa så tycker jag att man ska göra det!



Gärningsmannens familj har tidigare försökt få psykhjälp etc. för honom sedan många år tillbaka. Utan resultat. Psykvården i Sverige är varierande jag har själv anhöriga som kommit därifrån med blandade resultat.

2009-08-21 @ 13:26:02
URL: http://mrsjossie.blogg.se/
Postat av: Klarissa

Det låter bra :-) Nån på FB postade länkar om ett katthem som brann ner i Härnösand nyligen, de skulle nog behöva hjälp.

2009-08-21 @ 17:30:38
Postat av: gurun

Länkar till dig om det går för sig ;)

2009-08-24 @ 00:40:49
URL: http://www.metrobloggen.se/question

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0