God förmiddag!

2009-08-21 | 10:31:16 | Kategori: Jossie | 5 kommentarer
Sitter på jobbet o försöker få något gjort...
Viktor är alltid pappaledig på fredagar så att jag kan arbeta i lugn och ro. Ju äldre Elsa blir, desto svårare är det att ha med henne. Hon är ju inte still ens en sekund!
Under gårdagen fick Viktor lagt golvet i köket och så fick han monterat upp ALLA köksskåp, det kommer bli såå snyggt och nu känns det verkligen som att vi tagit oss framåt. Allt grovarbete är ju inte lika intressant att skåda som allt "finlir", då man ser att det händer saker!
Måste bestämma oss för den bänkskiva vi ska ha också och kakel....o tapet.... Ja, det är en del val som kvarstår!




Till den eller de som ifrågasatte den summa pengar som ska betalas ut till den eller de personer som gav avgörande tips: Tanken är som sagt att 50% av den insamlade summan ska gå till dessa personer, enligt polisen rör det sig om fem stycken. Blir 50% av summan 10.000kr innebär det att det blir 2000kr/tipsare. Blir 50% av summan 5000kr rör det sig om 1000kr/tipsare.... Inte svårare än så :)
Jag personligen tycker inte att det då rör sig om några fantasisummor, hade det varit en ensam tipsare som hade fått "kakan" så hade det ju helt klart handlat om mycket pengar, men samtidigt, viktigast av allt - idioten åkte fast!
.
Postat av: Marcus

Hej. Jag vill bara förklara lite saker.. Under lördagen när jag satt på flashback forum så var det jag som först av alla hittade Joels inlägg om den dränkta katten, jag var också den första av alla som kopplade branden till Joel och Lerum. Sedan så var min flickvän den första av alla som hittade Joels namn via youtube och IMDB. Då var jag övertygdad redan då, så jag ringde polisen på lördagen runt klockan 21:30 först av alla. Sedan så ringde väl antagligen 20 tals personer, dock med samma tips som jag redan ringt in först. Under söndagen så kom Alingsåspolisen med sitt uttalande att tipsen inte var intressanta och att Joel inte var misstänkt. Detta gjorde mig väldigt frustrerad så jag gick upp tidigt nästa morgon och ringde Lerumspolisen och bad om att få prata med utredaren för fallet. Jag bad om att få träffa honom personligen och visa honom utskrifter på alla bevis/indicier som dykt upp dittills samt förklara ordentligt. Så jag tog tåget till Lerum, väl framme så var det en hel del av dokumenten som utredaren inte sett tidigare. Vi pratade en stund och han tackade till slut för att jag gjort pusslet lite lättare för honom, han sa också att om han fick något som tydligare binder Joel till användaren på flashback så kanske han skulle kunna få en husrannsakan. Så jag fick utredarens mail och åkte hem och letade vidare efter inläggen där Joel själv gick in på sin FB användare och sa saker som att han är felaktigt anklagad, att hans mamma är rädd, hans syskon är rädda osv, man såg klart och tydligt at det var Joel, så jag mailade det till utredaren. Nästa dag går Joel och erkänner. Ville bara få detta sagt. Det är upp till dig vem som får pengarna.

2009-08-21 @ 13:50:06
Postat av: Josefin

Svar till Marcus: Om jag inte alls fattat fel så har jag väl mailat med din flickvän, Elena? Hon har ju hela tiden vidarebefodrat allt material (som ni tagit fram tillsammans) till mig via mail.

Enligt polisen finns det dock flertalet som inkom med tips först och efter att dessa "läckts" ut så stormade tipsen in och tipsarna blev oräkneliga. Oavsett så ska jag träffa polisen idag för att få namnet på samtliga. Många hör av sig och säger att dom deltagit, däremot vet jag, personligen, att du är en av dom som inkom med tipsen först (såvida du är Elenas pojkvän!) Jag hamnar i en knepig sits! Men jag hör av mig efter att jag fått lite mer kött på benen med hjälp av polisen, David Hallberg.

2009-08-21 @ 14:14:05
URL: http://mrsjossie.blogg.se/
Postat av: Ellika

Väldigt skönt att han sitter i häkte. Berömvärt initiativ att samla in pengar. Utifall det finns tankar på att låta en del av summan gå till djurhjälp skulle ett ypperligt val vara den ideella föreningen Djurens Samarittjänst i Gråbo i Lerums kommun. Det finns inga som hjälpt katter i kommunen mer de gjort. Har själv adopterat en katt därifrån och jag kan gå i god för att pengarna oavkortat går till att hjälpa katter. Kram till alla som engagerat sig så kattdödaren åkt fast! http://www.djurenssamarittjanst.se/

2009-08-21 @ 14:39:02
Postat av: Marcus

Ja, jag är elenas pojkvän :) Jag vill bara poängtera att jag inte är ute efter pengar för egen vinning, skulle det bli så att jag får pengar så vill jag inte komma i kontakt med dom alls, då vill jag att dom skickas direkt till Djurens Samarittjänst. Jag vet inte om de andra har såna intentioner, så därför kände jag för att berätta ovanstående.

2009-08-21 @ 16:31:19
Postat av: Tess

Stort tack till Marcus och Elena som verkligen jobbat hårt för att få fast J.A.! Ni lyckades! :)

Och stort tack till ALLA andra som engagerat sig!

2009-08-21 @ 21:13:07
URL: http://stratess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0