Lång mardröm

2009-08-23 | 10:08:12 | Kategori: Jossie | 6 kommentarer
Gång på gång läser jag alla tidningsurklipp. Vardagen rullar på med allt vad det innebär, men så fort lugn stund sättes till så kommer jag till insikt med att Torsten inte finns mer.
Känns så ofattbart.

Jag tittar noggrant på bilderna, bilden då gärningsmannen förs ut från rättsalen,
bilden på mamma och Gösta, bilden på Torsten. Om och om igen.
Under skynket på bilden döljer sig gärningsmannen.
Rutig skjorta o slitna jeans. En ung man. 20 år.


Foto: GT/Expressen (Jonas Lindstedt)

Jag vet att jag ALDRIG kommer få svar på mina frågor, frågor som cirkulerar i mitt huvud dagligen.
Vart utfördes tortyren? Hur gick han tillväga?
Gick Torsten bara fram till honom o viftade glatt med svansen?
Bar han Torsten till bron efter att han dödat honom?
Hur lång tid innan vittnena hittade honom dog han?

Värst av allt är att man vet att Torsten fått lida. Det blöder i hjärtat av tanken.
Det känns fortfarande som om det inte har hänt. Som om allt bara är en lång, lång mardröm.
Det får inte vara sant!
.
Postat av: Danne

Håll ut...Efter regn kommer solsken.

2009-08-23 @ 14:02:24
Postat av: Anonym

Hans namn är allmänt känt nu, hoppas den skyldige får ett rent helvete.

Såna förtjänar ingen "andra chans" eller likn.

Hoppas han gör oss alla en stor tjänst och tar sitt liv där han sitter på kåken.

2009-08-23 @ 19:23:04
Postat av: Guybrush Threepwood

Hello Jossie

Vad som är så sjukt är att folk me Asbergers ofta tyr sig mer till djur än människor. Men han J.A. verkar ju ha fått nån bipolär seriemördarpsykos, enligt hans imdb-profil var just filmer om seriemördare hans favoritfilmer....

Jag vet att man inte ska ställa amatördiagnoser, men man vill ju försöka förstå.



Jag hoppas att han blir grundligt straffad. Det är fördjävligt att det gick så långt som det gick. J.A. kommer aldrig mer kunna gå på en gata sm en fri man. ALDRIG.

2009-08-25 @ 18:49:39
Postat av: Lars

Vem bryr sig om idioten?! Mina tankar går till alla offer.

2009-08-25 @ 21:23:36
Postat av: Maria

Vad jag lider med er. Måste vara fruktansvärt.

2009-08-25 @ 23:07:57
Postat av: Debbi

Fruktansvärt, det som hänt! Förstår att tankarna plågar. Oändligt skönt att gärningsmannen är fast. Tycker så synd om alla drabbade djurägare, men även om killens föräldrar, de har haft jättesvårt med honom och hur han funkat, kan man läsa i gp - och jag vet att det kan vara så med de diagnoserna.

2009-08-30 @ 01:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0