Många bollar i luften...

2009-08-04 | 22:09:04 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
September är verkligen en fullspäckad månad. ALLA fyller år i september. ALLA.
Inklusive Elsa.

För att vara ute i någorlunda tid sitter jag nu o samlar på mig inspiration inför hennes 1årskalas. Inbjudningskorten ska jag självklart göra själv, material till det måste alltså inhandlas. Dessutom sitter jag o grunnar på upplägget av den dagen. Jag tänkte göra fyra stycken olika tårtor, fyra olika utföranden när det gäller både utseende och smak. Så inom kort måste jag ta mig ut på en shoppingrunda och köpa material från Tårtdekor till mina bakverk och till Panduro för material till inbjudningskorten.
Och smak på fyllningarna?!
Jisses, det finns en hel uppsjö, passionsfruktsmousse, champagnemousse, dumlekolamousse, flädermousse, skumbananmousse....Ja, listan kan verkligen göras hur lång som helst!
Men jag har ju typ en månad på mig att bestämma mig så för eller senare lär det ge sig.

Nästa födelsedagsbarn som ska firas anmärkningsvärt är mor min, som fyller femtio. Där ska det också göras inbjudningskort, festprogram och självfallet tårtor...

Nä, jag måste surfa vidare för mer inspiration!
Sen är det läggdags. Ska träffa Sandra och Lucas i morgon på lite frukost o en promenad (hoppas på bra väder för en gångs skull!) Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0