Nervositet

2009-08-26 | 23:26:11 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Beställde i dag en bok från Högskoleporten, "den kompletta guiden...". Låter som en vettig bok för min del nu och framöver. Anmälningsavgiften för provet är också betald (gulp!)

Alltså, den 24 oktober kommer jag återigen sättas bakom en skolbänk. Känns fruktansvärt nervös, konstigt nog. Eller, det kanske inte är så konstigt? Tog studenten 2001...åtta år sedan som jag satt bakom bänken.
Och angående högskoleprovet så fasar jag inte för några svåra ord, ordförrådet har ju blivit, minst sagt, lite bredare sen jag gick ut skolan. Engelsk och svensk läsförståelse heller inga problem, diagram och tabeller kan också gå. Men så till matematiken, ekvationer...vad?

Matte som alltid varit mitt "bästa ämne"...Jag fasar för matten!
Uppgifter likt dessa ingår inte direkt i vardagen.

Jaa, jag är riktigt nervös. Redan. Det är TVÅ månader kvar.
Hur sjutton kommer jag vara dagen innan provdagen?

Äsch, ett försök nu i höst och nästa försök till våren. Skam den som ger sig!
.
Postat av: Johanna

Mmm, högskoleprovet är lite lurigt. De säger ju att man är som bäst på tredje försöket. Vad är det du har tänkt plugga sedan? Kram å godnatt

2009-08-26 @ 23:45:07
URL: http://jolla99.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0