Nytt uppdrag för media

2009-08-14 | 11:56:56 | Kategori: Jossie | 0 kommentarer
Den kille jag pratat med tidigare hade ju, som tidigare nämnt, kontaktat Kvällsposten och Västnytt.

Så, Västnytt kommer hit ut till Lerum idag och gör ett reportage om det fruktansvärda som hänt våra husdjur.
Jag tycker, likt många andra, att det verkligen är viktigt att man tar hjälp av media och lyfter fram det. Inte bara det att djur har plåtats till döds utan att människor runt om i området är oroliga.

Alingsåspolisen ringde även mig i morse, ställde några frågor till mig men var lika förtegna som tidigare. Däremot så bad jag polisen att åtminstone svara på frågan om dom har någonting, minsta lilla tips, fler vittnen etc. Och vad jag fatta det som så har dom lite mer att gå på mot tidigare.
Självklart får man förstå deras arbetssituation också, att man inte kan uttala sig innan det är fastställt men samtidigt är det jobbigt att inte få veta.
Polismannen sade även att obduktionen ska bli klar i början på kommande vecka. Det känns dock rätt så oviktigt att veta på vilket sätt som Torsten dog. Vi vet att han är död och vi vet att han plågats till döds. Allt annat vill man nog inte veta. Ingenting, ingenting kan ge oss tillbaka våran älskade hund.
Men den övriga information som obduktionen kan ge är självfallet viktig.

Som min käre vän Caro kommenterat i tidigare inlägg "att jag är mig lik då jag ser detta så konkret".
Ja, jag har nog den förmågan :) 
Jag kan driva saker genom eld och vatten, stänga av känslorna fullständigt.
Den enda känslan jag dagligen lever med är "hat".
Hat gentemot den person eller de personer som gjort detta mot våra husdjur.

Sörja får jag göra sedan.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0