Spekulationer, insamling & nya projekt

2009-08-17 | 12:16:58 | Kategori: Jossie | 2 kommentarer
Göteborgsposten var hemma hos mamma i morse. Kände att jag inte hade någon lust att vara med, den här gången. Det har nästan blivit för mycket media på sistone. Morsan sköter det nog bra på sitt håll :)

GT hade på löpsedeln idag om den pojke/yngre man som misstänkts skyldig för djurplågeribrotten. Även inne i tidningen fanns en artikel där han hade uttalat sig. Vad jag tror och/eller tycker uttalar jag mig inte om. Det finns ingen anledning att uttrycka sig om privata spekulationer öppet på internet när det gäller detta. Man får tänka på killen och hans familj samt att poliserna (förhoppningsvis) sköter sitt arbete. Jag återkommer enbart om ren fakta.

Länk till gårdagens artikel i GT:
"Hängs ut på nätet som djurmördaren"

Och dagens artikel i GT:
"Stor oro bland djurägarna"

Tänkte bege mig ner till banken sen. För vad jag har förstått det så är det Nordea som har hand om Plusgirokonton. Kanske har jag helt fel men oavsett så tänkte jag starta en fond för detta.
Funderar bara på hur marknadsföringen av detta ska gå till?
Saker och ting sprider sig visserligen fort i en småstad som Lerum.

Viktor kom hem ganska nyss från jobbet, han fick gå hem o jobba hemma i stället. Låter som en rätt bra idé med tanke på att vi är utan kök... För övrigt det värsta jag varit med om. Hittills.

Påbörjade mitt andra projekt, som på sistone blivit lidande, i går kväll.
Mamma fyller 50 i slutet av september o vi ska då anordna en fest. Antagligen blir det på Aspenäs Herrgård i början av oktober. Inbjudningkort ska alltså göras. Även fast mamma sa att "det inte är så noga" och "det räcker med något enkelt" så tycker jag dels att det är kul och sen vill man ju inte ha det som alla andra.
Orginellt värre, utskrivet på ett vanligt budget A4-papper, en del text i blått, en del i rött och så med ett fult typsnitt som "Comics Sans". Nä, mamma är värd bättre än så :)

Dags att börja arbeta. Här har vi inte tid o slöa! Hörs senare!
.
Postat av: En av polisens tipsare

Som du säkert vet så lade polisen ner utredningen av katterna i maj. Jag var en av dem som grävde fram information som pekar väldigt mycket mot en speciell misstänkt som nu polisen kollar upp. Kände att det var viktigt att vanliga människor engagerade sig, därför satt bla jag två nätter och undersökte för fullt och grävde. Polisen har som sagt nu en misstänkt och kommer även antagligen ta upp utredningen igen. Och det är tack vare oss. Även om personen vi hittat starka kopplingar till inte är den riktiga gärningsmannen, så har utredningen iallafall kommit igång igen. Om du vill veta mer så kan du gärna kontakta mig på min mail. Kan berätta allt vi kommit fram till hittills så att du får en bra bild av hela situationen. Och jag kan säga som så, enligt de bevis vi hittade, så är det i princip 99% säkert att den misstänkte åtminstone skrev breven. Sen behövs ju teknisk bevisning för att bevisa själva dåden i sig.

2009-08-18 @ 10:22:21
Postat av: Engagerad person

Som föregående person sa så är det så uppenbart vem det är. Låt personen inte slingra sig!

2009-08-18 @ 10:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0