Trevlig middag & pyssel

2009-08-22 | 22:51:26 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Wilma fick lite semester från hemmet idag och tillbringade lite tid hos sina morföräldrar. Hon ringde först till pappa och sa "Moffa, jag vill komma hem till dig". Pappa svarade "Jag kan komma o hämta dig om fem minuter". Wilma lade på luren men sa sedan "Fem minuter, jag vill att Moffa ska komma nu". Tur att det tog tre minuter innan han var framme, hon är ivrig den lille damen.

Gjorde oss sedan i ordning o traskade upp till Jonas, Karina o Olivia. Vi har så mycket kött i frysen så vi lämpade av en påse oxfilé, en påse fläskfilé och en påse revben. Till det hade Karina gjort sallad med cous-cous, pommes, sweet-chilisås och ett måste vid middagsbordet: "zazzen" (Jonas förkortning på tzaksiki). Proppmätta blev vi. Ungarna blev trötta så jag knallade hemåt strax innan nio, Viktor stannade kvar på lite Guitar Hero.

Väl hemma så la jag barnen i sängen, dom stendäckade båda två. Elsa har dock vaknat till några gånger, hon låter snorig o känns lite febrig. Hoppas hon bara inte blir sjuk igen. Visserligen har jag fått tillbaka mina svinkoppor (på läpparna av alla ställen) och det viruset brukar bryta ut i samband med att Elsa blir sjuk. Tänkte ringa till Vårdcentralen på måndag för det kommer och går ett par gånger i månaden.

Har suttit nu i knappt en timme och modellerat lite med modellingpaste. Har tänkt att förbereda alla figurer och dekorationer till Elsas tårtor. Tidigare har jag velat fram o tillbaka över vad jag ska ha för tema på tårtorna, men nu knäckte jag nöten.
Hittills har det blivit fyra stycken rosa lekklossar (ska dekorera dom så att det kommer stå Elsa på dom), några spontana blad, tre blommor med sockerkulor, en misslyckad, sittande nallebjörn som egentligen skulle blivit brun men det blev som synes grå i stället och så bokstäverna E, L, S och A som jag tänkte sätta ihop med ett "pärlhalsband" på tårtan (bokstäverna har små sticklingar så att det ser ut som om dom är fastsydda)



Och på grund av köksrenoveringen, då ALLT ligger nerpackat fick jag hålla tillgodo med plastgafflar och små teskedar, också i plast, för att kunna modellera. Knivigt värre men vad ska man göra?

Mina ögon börjar gå i kors så jag ska nog bege mig mot sängen snart. Godnatt!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0