Vart tar tiden vägen?!

2009-08-26 | 12:44:15 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Vädret idag är minst sagt varierande, ena stunden solsken, andra blåst och regn.
Sandra, Lucas, Elsa och jag tog en promenad i morse. Självklart började det ösregna men med lite fart på benen så hann vi in till Delikatessen utan några dyngsura kläder. Kanske borde jag blivit elitlöperska? Ha ha!

Tog i vanlig ordning en varm panini med chevréost, valnötter, honung och tomater. Är helt såld på den o funderar på om jag någonsin kommer att tröttna?

Lucas o Elsa är så roliga. Elsa illskriker (mest "se-mig-skrik") och Lucas blir livrädd o börjar gråta. Så går karusellen runt, runt. Skrik o gråt, skrik o gråt. Sandra och jag kom i alla fall överens om att det får bli "hemma-fika" framöver alternativt skjuta fram den lite så att dom fått sova innan. Förresten, återigen stod jag emot sötsaksfrestelsen när jag beställde in min kaffe. Riktigt duktigt är jag!

Börjar få så smått panik nu när jag insåg att Elsas kalas är näst-nästa helg. Shit! Vi har hur mycket saker som helst att göra. Viktor ska också hinna träna, arbeta hos Milla o Anders samt hjälpa hans syster o flytta för femtielfte gången. Det är ohållbart. För det första så tänker jag inte sitta på arslet själv med barnen och samtidigt hinna baka, städa o förbereda och för det andra så får han faktiskt prioritera. Vi MÅSTE åka till tippen med all skit innan kalaset, vi MÅSTE fått måla den ena väggen i köket. Visst kan jag likväl göra det men det blir ett större problem om jag ska ha hand om barnen själv. Ilsk är jag. Jävla hockeyträning "min träning går alltid i första hand" (Jo, tack jag märker det)....
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0