Vitvaror, pesto & tårtförberedelser

2009-08-27 | 23:02:42 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Från början hade vi tänkt att beställa samtliga vitvaror från Tretti.se, men gjorde ändå ett försök med att gynna Lerums handel. Jag tycker i alla fall att man ska handla på "hemmaplan" i den mån det går.
Så idag fick vi offerten på vitvarorna i från Ljungs (pappa känner ägaren), 1290kr (!) billigare än Tretti.se.
Nå väl, alltid nå´t :)

Kan fortfarande surfa runt på Tretti.se men känner att det inte är någon större idé. Vi har velat tillräckligt med valet av vitvaror. Jag tycker visserligen att det spelar mindre roll hur hällen ser ut, facettslipning eller aluminumkant känns oviktigt. Micro och ugn bryr jag mig heller inte så mycket om och överlät det helt till Viktor. Däremot så är det viktigare med valet av fläkt och där har vi också ändrat oss tusentals gånger. Men, det blir nog bra med den vi valt. Tänkte lägga en beställning i morgon. Ugn och micro kan man ju installera även fast bänkskivan inte är på plats.

Ajjemen, nu börjar det dra ihop sig. Lucky, lucky!


Köksfläkt, 90 cm bred från Cylinda


Ugn från Miele + en micro som ser likadan ut


Induktionshäll, 80 cm bred från Miele

(Samtliga bilder lånade i från Tretti.se)



Åt middag hos mor och far idag igen. Mamma ska på en tripp till något vindistrikt i Frankrike tillsammans med ett gäng väninnor så hon ville så gärna säga "hej då" till barnen.
Bästaste syster hade lagat kyckling med pesto, parmesan, pinjenötter och pasta - till min stora lycka som det pestofan jag är! Gud va jag åt! Är fortfarande helt proppmätt trots att det var fyra-fem timmar sedan.

Viktor är och tränar ishockey (surprise, surprise) och jag har ägnat kvällen åt Elsas tårtor. Först idag kom jag i underfund med (och överens med mig själv) om utseendet på dom. Modellerade en groda och små röda hjärtan, sen kallade soffan. Den såg så skön ut i jämförelse mot den trästol jag tvingades sitta på.

Nu är det läggdags, i morgon är det min tur att jobba och så måste jag sätta i gång med mammas inbjudningskort. Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0