Flaggan upp!

2009-12-06 | 19:38:15 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Japp, jag är här!
Jag har som vanligt en hel del omkring mig.

Idag firades Lollos födelsedag (brorsans sambo). Vi käkade "firre" (Röding) med pressad potatis o sås. Gudomligt gott! Just nu sitter jag på firman o ska sätta i gång med bokslutet för november. Ja, ni förstår väl min entusiasm?! Jag är så lycklig över att ha en överdriven hög med papper på en söndag kväll. Jättelycklig.... suck!

I går jobbade jag i butiken på dagen och senare på eftermiddagen satte vi på oss partystassen o begav oss till mammas faster som fyllde 70 år. Träffade släktingar som man inte sett på tio år och det var faktiskt riktigt trevligt! Hemma lagom till midnatt, stendäckade ganska så fort.

Dagen har tillbringats på IKEA. Vi köpte fel storlek på lådinsatserna så Wilma och jag begav oss för att byta ut dom. Som vanligt var det en hel del annat som åkte med också. Wilma var o lekte inne på Småland (IKEA´s lekavdelning för dom som inte vet det) så jag hade en timme för mig själv. En timme går dock fort när man ska plöja sig igenom den enorma folkmassa som det blir på söndagar. Försökte också jaga rätt i ett kakel och en lämplig tapet - dock utan resultat.


Fikapaus på IKEA med Wilma. Lägg märke till hennes paljettprydda bolero!

Köksrenoveringen har faktiskt tagit bra fart nu, sluttampen! Vitvarorna, ugn o micro är på plats, luckorna likaså så nu väntar vi på att betongskiva nummer två ska härda klart innan en hel skara män ska bära in skivorna på dess rätta plats. Fläkten sitter också uppe. Ett riktigt maffigt rymdskepp!

Jag hade tänkt att lägga upp bilder på köket men Viktor förbjöd mig. Roligare att visa slutresultatet tycker han, men lite, lite senare i kväll så kanske det smyger upp en bild... :)

Vi hörs senare alltså!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0