Ingen bra start

2009-12-08 | 12:16:58 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Den där väckarklockan. Eller snarare, en mobil med snoozefunktion är ingenting för mig. Halv nio vaknade vi i morse. Barnen börjar kl. 9 så det blev minst sagt lite brådis. Jag slängde snabbt på mig gårddagens kläder medan Elsa fick hoppa i sina nyinköpa leopardleggings. Tuffunge :)
I dag fick jag lämna henne själv i en timme och det hade tydligen inte varit några som helst problem. Under tiden satt jag bara hemma och tittade ut genom fönstrerna, njöt av lugnet och tystnaden. När det senare var dags för hämtning så hoppade vi in i bilen för att åka o träffa mormor. Fasansfullt nog var det punktering på bakdäcket! Typiskt! Tog ändå beslutet att rulla de 500 meter vi har till närmsta bilverkstad. Körde som en blind pensionär längs vägen och bilar bakom tutade på mig.

Däckgubben fixade till "punkan" och jag kunde återigen rulla vidare. Missade dock mormor som hade en tid hos frisören samtidigt som vi väl kom fram...

Nå väl, jag hoppas att dagen rullar på lite bättre från och med nu. Wilma ska hämtas om 45 minuter så då är det återigen slut på lugnet.

Andra nyheter: Efter att Viktor i går kommit hem från innebandyn så satte han mig i arbete. Vi limmade fast diskhon under bänkskivan (underlimmad) och silikonade därefter med en silikon i samma ton som bänkskivan. Hoppas nu bara att våran blandare behagas anlända inom snarast. Det är nog det jag längtar efter mest, en inkopplad diskmaskin OCH rinnande vatten från köket. I kväll sätter vi på oss blåbyxorna igen.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0