"Natten går...."

2009-12-14 | 21:04:54 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
Det var ett sött Luciatåg vi fick skåda.

Alla barnen tågade in från husets gavel. Wilma gick långsamt, långsamt framför entrén och hade full koncentration på sina händer (som var i riktigt luciaposition!). Elsa satt i fröken Julias knä men när hon fick syn på mig ekade det "mamma, mamma" mellan barnens toner...

Kallt var det trots att det inte sjöngs mer än tre-fyra låtar. Efter skönsjungandet gick vi in och drack kaffe, åt lussekatter och pepparkakor. Jag fick dra mig efter en timme då butiken faktiskt stod o väntade på mig.



Bilden till vänster: Elsa i fröken Julias knä. Bilden till höger: Wilma står längst ut till vänster, på andra raden.


I förmiddags hade jag "ekonomidag". Satt med allt pappersarbete upp till halsen. Åkte sedan till butiken, stuvade om lite här o var för att sedan åka på barnens luciafirande.

Och i morgon, ja då väntar förstås mer jobb!
Var förresten och hämtade vår tapet i dag som jag beställt. Hoppas nu bara att den blir bra... Och dom svarta luckorna jag beställt på IKEA förväntas anlända i morgon. Spännande!

Jag håller er uppdaterade med köksrenoveringen o allt annat :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0