Där satt den!

2009-02-18 | 22:42:04 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Äntligen, äntligen är vi överens och äntligen har vi fått till det. Köksplaneringen alltså.
Jag fick (precis som alltid) min vilja igenom :)
Skämt o sido så har jag nog lättare att se saker o ting framför mig i jämförelse med Viktor. Så är det bara.
Jag ritar, han bygger. Punkt slut.

Köket kommer att gå i vinkel. Det blir inget side-by-side skåp då det stjäl alldeles för mycket yta plus att dom skåpen är 75 cm djupa. Ett sånt skåp bör ju stå fristående och inte tillsammans med köksinredning.
I stället ska vi köpa ett kombinerat kyl/frysskåp med en höjd på 201 eller 211 cm. Så, nu återstår inbyggnadsugn, fläkt, och spishäll....
Kakel och golv måste vi också enas om.

Hittade dessa två kakel på Stigs Kakel (tror pappa har rabatt där). Hade först tänkt så kallad "fingermosaik" men han har hört sig för lite och tydligen är det lite marigt att sätta upp det. Viktor är visserligen grymt duktig men finns det andra alternativ så..... Oavsett, jag har tänkt mig en mellangrå platta alt. antracitgrå.

Nedan: Antracitgråa plattor, ca 3 x 8 cm.


Nedan: Skiffermosaik, 4.5 x 4.5 cm


Eftersom ena långsidan blir utan överskåp tänkte jag att vi bara ska kakla i vanlig standardhöjd och sedan tapetsera ovanför. Jag har ett vagt minne av att jag sett en supersnygg mönstrad tapet som går i gråa toner. Blanda lite råa material med lite sötare är schyst tycker jag.

Nej, jag får surfa vidare. Är som en häst på grönbete nu när vi äntligen slagit i första spiken. Tjoho!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0