I ett dis av byggdamm

2009-02-11 | 10:42:41 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Efter att jag lämnat Wilma på dagis (med Elsa i bärselen) gick jag hem och fick ett städryck. Byggdammet vill inte ge sig, det är överallt!
Är det kanske som barren från julgranen när man kastat ut den? Att det tar 1-2 månader tills huset är fritt från rester?

Hemska tanke.

Nä, nu blir det till att plasta in! Dela renoveringsdelen från vardagsrummet.
Jag vet att det kommer bli bra men ändå kan jag ångra att vi drog i gång detta projekt. Kanske hade det varit bättre och vänta till sommaren?

Tänkte ha gemensam Alla hjärtans dag middag med Karina och Jonas på lördag. Men, jag tror inte att jag är så sugen på att ta hem några gäster så länge det ser ut såhär. Inte för utseendets skull, dom har också nyligen renoverat köket, men dammet. Dammet!

Funderar seriöst på om man kanske skulle ringa efter en städerska. Kristina från Galant städ som städar hemma hos mor och far, hon är superduktig OCH supernogrann. Jag kommer få nippran på det här annars.
Så får det nog bli. Nu ska jag fortsätta!
Hej så länge!
.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Hahahaha Josse - GLÖM DET!! Tro mig - så länge du bara har en endaste liten gipsbit, isolering, råspont eller vilket annat som helst byggmaterial så kan du bara glömma att hålla det dammfritt! Take it from someone who knows....! Se det här som lite terapi mot städtanten i dig - så länge ni håller på med köksrenovering så kan hon gå och lägga sig! :)



Blir jättespännande att följa med på hur det går och hur det blir, ser fram emot det!



Hälsa familjen, stor kram Caro

2009-02-11 @ 12:25:53
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0