Jag står inte ut!

2009-02-10 | 22:43:52 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer

Projekt: Köksrenovering - part II
Dag nummer två i kaoset.
Jag står inte ut mer.
Jag har dammsugit oräkneliga gånger idag OCH våttorkat golven.

Att riva gipsväggar. Finns det något värre?
Idag rev Viktor ner väggen som går in mot gästtoaletten, och sågade upp den nuvarande dörröppningen så att den blir större. FEM sopsäckar fyllde jag med bara gipsskivor, eller gipsbitar snarare. De smarta människor som en gång i tiden satt upp skivorna spikade upp dem i stället för att skruva. Resultatet av detta blir självklart tuuusentals småbitar då skivorna inte lossnar hela.
Byggdamm. Usch.

Så här ser det ut hemma hos oss idag:


Ovan: Väggen mot toaletten nu riven, även väggarna därikring ska rivas.


Ovan: Väggen från vardagsrummet har sågats upp och Viktor bryter bort gipsskivorna. Dubbeldörrarna till höger ska bort så småningom.


Ovan: Wilma redo att hjälpa pappa Viktor. Hon försökte hjälpa till med att sopa men dammet yrde runt ännu mer och alla små splitter från gipsskivorna spreds sig ännu mer. Nå väl, hon menar ju bara väl :)

Ja, det var dagens rapport av byggkaoset hos oss på Sandängen.
Men den som väntar på nå´t gott.... Det kommer ju att bli såå fint :)

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0