Kanske en semla kan hjälpa?!

2009-02-24 | 11:09:02 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Aj, aj, aj min rygg.
Trots att Elsa inte ens blivit ett halvår väger hon minst tio kilo. Tio kilo som jag dagligen får konka omkring på. Inte för att varken hon eller jag kan hjälpa att hon ligger typ tre kilo över medelvikten men det har satt sig en djup värk i min rygg. I går när jag tog bärselen med Elsa i upp till dagis kände jag att det definitivt var sista gången. Och i morse kunde jag knappt komma upp ur sängen p.g.a ryggvärken. Aj, aj. Stackars mig.

Viktor tycker inte att jag ska konka omkring på henne så mycket, men jag undrar hur hon då ska kunna ta sig från sin säng till soffan, golvet eller babygymmet?! Jag står ju inte direkt och grejar o diskar med henne på höften!

Om en liten stund ska vi packa in oss i bilen. Pappa har köpt semlor till alla anställda så Elsa, Wilma och jag är inkluderade på det kalaset. Dom tjuvstartade visserligen med dom i morse men sparade snällt två stycken till oss :) Yammie! En semla sitter aldrig fel, den kanske till och med kan bota ryggonten?!

Oavsett, jag vet inte vad jag ska göra. Jag får panik av bara tanken på hur många månader som jag måste forsätta bära Elsa. Kan inte spåtant bara meddela vilken dag hon kommer börja gå på?
Så är jag i alla fall inställd på det och har en morot framför mig :)
.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Haha, ja - kan ju inte hålla på att skaffa barn utan att iaf planera bröllop, det går inte hem i min familj vet du...! :) Har börjat småkika på färgteman och sånt men det är inte omöjligt att jag hör av mig så småningom för lite stöd och input! Annars väntar vi just nu bara på att få besked om lokalen vi vill ha blir tillgänglig 2010, annars får vi gå på plan B. Bara jag får bokat kyrka och lokal så kommer jag nog lugna ner mig lite, känner att det räcker med att förbereda babyns ankomst, bygga garage och renovera färdigt här hemma - bröllopsplaneringen får nog vänta ett tag till, tills det lugnar ner sig lite. Perfekt att sysselsätta sig med i mammaledigheten tänkte jag då.. :)



Ha en bra tisdag nu, njut av "temlorna" och krya på dig med ryggen.



Kram C

2009-02-24 @ 11:32:00
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0