Kvalitetstid

2009-02-18 | 09:32:22 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Elsa somnade om i morse efter att vi lämnat Wilma på dagis.
Åh, va skönt, tänkte jag. En lång frukost för mig själv, en stor kopp (varmt) kaffe.
Hon brukar sova ett par timmar i stöten men icke denna morgon. Strax efter att jag satt mig till bords så vaknade hon.

Ja, man får verkligen ta vara på den lilla kvalitetstid som man kan få. Varje dag då hon sover får jag välja: stryka, sova, duscha eller städa. Dammsugning ingår ju alltid i mitt vardagliga schema, likaså undanplockning av de miljarder leksaker som ligger överallt. Men man får verkligen prioritera dag för dag över vad man tycker är viktigast. Väljer jag strykning så kan jag då vara beredd på att få vänta med att få duscha vid nio-tiden på kvällen.

Sån´t är "mammalivet" :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0