Makalonej

2009-02-13 | 09:05:20 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Alla som känner till Wilma väl vet ju att hon är väldigt rik med sitt ordförråd och lite "lill-gammal" emellanåt. I morse frågade jag henne vad vi skulle äta till middag idag och hon svarade:

"Makalonej"
(Hon säger "L"och "J" i stället för "R")
 
I stället för att bara godta svaret försökte jag säga likadant som henne
"Så du vill ha makalonej?"

Hon tittade frågande på mig, antagligen uttalade jag hennes ord med fel accent eller något för hon började rätta mig i stället.

Wilma: "Nej, mamma...."Maka"
Jag: "Maka"
Wilma: "....lonej"
Jag: "Makajonej"
Wilma: "Nej, mamma. Säg efter mig "Maka"
Jag: "Maka"
Wilma: "...lonej"
Jag: "Makaloner"
Wilma: "Bra mamma, du lär dig fort. Makalonej"

Det fullständigt sken om henne och hon var helt överlycklig för att jag lyckades lära mig säga "makalonej", haha. Lilla sötnosen.

En annan sak som hon sa i morse, det var något hon ville men som jag sa nej till det, hennes svar på det var
"Mamma, du är för jävla envis ibland asså"
.
Postat av: Sandra

Hahaha, helt underbart!

2009-02-13 @ 17:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0