Mer kött på benen

2009-02-17 | 21:19:01 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det blev en impulsiv sväng till IKEA idag. Man får passa på att åka när Viktor är sugen på det, han avskyr IKEA mestadels. Pappa kom och hämtade Wilma, dom skulle i väg på eget håll. Elsa lämnade vi hos svärföräldrarna innan vi begav oss mot nyrenoverade IKEA Bäckebol. Brorsan följde med också.

Spanade runt efter lite inspiration och fann ett kök som, nästan på pricken, måttmässigt stämmer med det som vi ska bygga. Det var också ruskigt bra planerat från punkt till pricka så nu ska det planeras till blod, svett och tårar :)

Vi var lite fundersamma på valet av lucka, vi kikade på luckan "Applåd" (en vit lucka med rundade kanter) och luckan "Abstrakt" (vit, högblank). Det får bli den sistnämnda även fast det skiljer en del i pris.

Känner mig i alla fall nöjd med den inspirationen vi fick. Det kommer bli såå bra det här!
Och för en gångs skull lyckades jag med att inte spendera mer än SEXTIOSJU kronor, det blev två skärbrädor och ett sett med vinglas i miniatyr för barn (så sött!). Tänkte att Elsa och Wilma ska ha det i sin framtida lekstuga, om nu käre far får tummen ur och vill börja bygga.

Har faktiskt hittat en bra bild på något liknande som jag tänkt mig. Bilden är lånad från Finja Betong och det är egentligen en friggebod. Men lite, lite mindre så kommer det bli superfint till mina små prinsessor!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0