Morgonlyx

2009-02-16 | 10:44:31 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Efter att ha lämnat Wilma på dagis knallade Elsa och jag traditionsenligt till Ica Hallsås. Denna morgon fanns, min nyfunna last, bagels, alldeles nybakade...

Men bland alla goda frallor, GI-bullar och allt vad man kan hitta så finns det ju också krämbullar, wienerbröd och kanelbullar som doftar sååå gott (särskilt på morgonen innan man fått något i magen).
Varje, varje morgon står jag och funderar om jag ska unna mig "den där" krämbullen... Men någongång måste jag sätta stopp. Tre kilo återstår för att jag ska ligga på den vikten jag låg på vid inskrivningen på MVC, ytterligare fem kilo om jag ska tillbaka till min gamla vikt. Det gäller att ligga i. Visst ska man unna sig men inte alltid.

Well, well... Min bagel satt fint i magen, färskpressad juice från Brämhult till. Och pricken över i:et färskmalet kaffe. För bara några dagar sedan bryggde vi eget kaffe ur Moccamasterbryggare. Men på Alla hjärtans dag kom käre far med en myyycket uppskattad present (han är för snäll min far) en helautomatisk espressobryggare!!

En sån här maskin från Jura, serien C5, fick vi. Till det nya köket tänkte jag bygga in den i ett skåp med jalussi. Tänkte på hyllan ovanför ställa små söta espressokoppar. Hittade faktiskt några potensiella i går på Nordik.

Bild: från Kaffegrossisten.se

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0