På gott & ont

2009-02-09 | 09:39:59 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Det där med att skriva i en blogg har ju sina för -och nackdelar.
I ett tidigare inlägg skrev jag om kvällen då vi spelade Monopol här hemma. Jag nämnde också att jag hjälpte syrran att fuska... Vilket jag inte skulle ha gjort, haha!

Så, i går frågade brorsan oss på dopet. Inför alla. Hur det låg till med det där eviga fuskande som vi systrar har för oss. Jag tycker visserligen att man ska hjälpa varandra i alla lägen :)
Jesper sa att han då läst om fuskkuppen på bloggen....
Och tja, vad ska man säga?
Sanningen kom fram alltså och trots att jag gjorde fler försök med att påbörja Monopol i går så gick inte Viktor med på det. Undrar verkligen varför?!
Och undrar om någon verkligen vill spela Monopol med oss systrar igen :)

Som sagt, en blogg är verkligen på gott och ont med vissa bitar!
.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Hej! Ja, "handtagen" är skåror i både överkant och underkant av dörrarna/lådorna som är ca en fingerspets breda. Tycker att det funkar väldigt bra, enda problemet är väl att det lätt blir fettfläckar. Torkar och torkar och torkar och torkar... Kan tänka mig att det bli ännu mer med små barnhänder! Är iaf glad att vi valde vitt matt och inte vitt högglans som jag först var inne på - det hade varit ooooomöjligt att hålla snyggt!



Om jag hade varit dig hade jag också valt granitskiva. Litet minus att allt du tappar på skivan (som inte är av plast...) går i tusen bitar men vi blev totalt varnade för betongskiva. Jag var inne på det också men de säger att det är skitsvårt att hålla snyggt i ett kök. Oavsett om man oljar det med sån betongolja eller hur man väljer att behandla det så blir det fort vatten- och fettfläckar och så är det svinjobbigt att silpa ner dem och göra fina igen... Ungefär samma sak som med våra ekbänkar alltså, puh vilket jobb det är... Nope, go for granit säger jag bara! :)

2009-02-09 @ 09:54:52
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0