Stolta mamman rapporterar!

2009-02-05 | 20:36:45 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Bestämde mig för att slutligen trotsa mitt dåliga humör och begav mig ut på en promenad. Elsa i sulkyn och Wilma på ståbrädan. Det är som ett helt träningspass att köra sulky med ståbräda, man får gå som om man vore väääldigt hjulbent :)
Hos mamma blev vi bjudna på lite fika och koppen med kaffe satt gott. Vi fick sen ner, allihopa, till centrum för att spana in potensiella outfits inför söndagen, för Viktors räkning alltså. Jag kom inte längre än till ett par strumpor från Gant, haha!

Och...
The top of the Day
Elsa satt i dag på golvet, alldeles själv utan stöd.
Gú va stolt jag blev!
Mamma ropade inifrån badrummet att jag skulle komma och kolla på någonting, i stället ropade jag tillbaka "nej, du måste komma. Elsa sitter på golvet alldeles själv". Och hon sprang mor min, som en raket!
Vovven Gösta satt framför henne och såg lite beundrande ut.
Inte ens fem månader så sitter ungen!

När Viktor väl kommit hem tog hela familjen bilen ner till centrum....igen. Han provade byxpar efter byxpar tills han slutligen bestämde sig för ett par "jeans-chinos" (Jeans framtill, chinos baktill) från Gant. En nyinköpt skjorta från Eton har han redan så det blev en tillhörande slips från Tiger också. Det blir nog supersnyggt!

Sedan kylskåpet brakade samman (nej, vi har inte orkat ta itu med det ännu...) så har det blivit lite sisådär med middagsmat och så. Det vietnamesiska köket har fått ställa upp en del, likaså pizzeriorna :)
Men idag gratinerade vi nachos med två sorters ost och jalapenôs på, som normalt sett brukar vara sådär lagom mättande. Lyckades dock pilla i mig lite väl många så nu mår jag mest dåligt :)

Läggdags tidigt idag så jag avslutar dagen här.
Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0