Å nej!

2009-01-14 | 22:49:37 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I går eftermiddags tog Wilma, Elsa o jag en fika hos mamma. Hon hade precis bakat bröd och blev bjudna på fika. Alltid lika mysigt att komma hem till mamma och särskilt när det bjuds på nybakat :)
Efter fikan mötte vi upp Viktor för att tillsammans åka o köpa mer färg till Wilmas rum. När vi kört av motorvägen skriker Viktor att jag ska köra åt sidan....

Wilma hade spytt ner sina kläder!

Körde in på närmsta bensinstation. Ut med ungen. Av med alla kläderna. Torka av det värsta. Som tur var hade det "bara" kommit på hennes kläder och inte i bilen. Jahopp, vi fick vända hemåt. In i badkaret med Wilma och i säng.
Någon timme senare kom hon ut till tv-rummet och jag åkte o köpte lite blåbärssoppa, Coca Cola och en tidning till henne. Hon drack av både blåbärssoppan och den avslagna Coca Colan.
Men efter 22-tiden kräktes hon ingenting mer och har sedan dess varit "symtomfri". Hoppas bara att inte Elsa åker på det, hon har visserligen varit lite gnällig och kinkig i dag men jag hoppas att det bara är en "bad day".

Ja, det där med vinterkräkssjukan är inget roligt....
Har i kväll målat Wilmas rum och ska avsluta nu för att göra sista strykningen.
Äntligen blir det vitt!

Hörs i morgon igen!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0