Äntligen fredag!

2009-01-23 | 17:17:03 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Har nu skickat pappa till bolaget för att inhandla en flaska ljus rom.
Jag har känt sug efter en Mojito i över två veckor nu. Typ alkisvarning ja, fast sanningen är att jag i princip aldrig dricker :)
I tisdags innan matchen mellan Södertälje och Frölunda tog jag minsann "den efterlängtade" till middagen.
Den satt som handen i handsken!
Myntan, limen och sodan är också inhandlad så nu väntar jag bara på leveransen. Stackars pappa får ordna det för jag har inte direkt lust att trängas med tiotusen andra fredagstörstiga typer som precis har fått påfyllning i plånboken (löning). Olle kommer och våldgästar oss i kväll också, undra va vi ska äta för nå´t tro?
Det finns en vietnamesisk, rätt nyöppnad, take-away i centrum som har supergod mat....

Mojito (recept från cocktailguiden.com)
6 cl ljus rom
1-2 msk sockerlag
1/2 limefrukt
1 knippe färsk mynta
sodavatten
is

Häll sockerlag och pressad limejuice i ett highball-glas.
Mortla myntan i limeblandningen.
Fyll på med ljus rom is och toppa med sodavatten.
Garnera rikligt med mynta.




.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0