Det gick liksom sådär...

2009-01-28 | 21:57:07 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Ja, det blev en tripp in till stan men jag har kommit på Viktor med en sak;
Alltid när han vill ha något nytt - allt från skjortor till tekniska prylar, så lägger han upp en viss strategi.

Till exempel "Jag tänkte att vi skulle åka till stan så att du kan köpa dig lite nya kläder" (eller så nämner han något visst ändamål).

Gång på gång har jag gått på det upplägget. 
För med facit i hand är det i själva verket han som vill ha något nytt och stilla shoppingbehovet. Så blev det även idag, han argumenterade för att åka till stan så att jag kunde hitta mig något nytt tills på lördag. Å, va bra tänkte jag och såg mig själv konkandes på massa lyxiga pappkassar.
Men väl inne i stan var det han som satt och provade tusentals modeller på skor, köpte en skjorta för 1300 spänn och ett par jeans för okänd summa.

Jag själv sprang omkring med en övertrött Wilma inne på Zara där vi trängdes med massa reatörstande shoppingentusiaster. Jag hatar reor. Kläderna ligger i drivor och folk river och sliter i plaggen som om dom går nakna om dagarna. Nej, lugn och ro ska det vara när man shoppar. Dessutom fick hon ett dussin ballonger av Daniel på Bertoni som han med glädje blåste upp och satte en sån där pinne på. Hon stångade var och varannan människa med sin klase ballonger.
Så, jag behöver väl inte tillägga att jag hittade noll plagg till mig själv?

Nere på barnavdelningen var det dock lugnare. Puh.
Köpte en supersöt väska till Wilma (typ bohem/chic), en scarf och en oversizeklänning i korallfärg. Efter att jag betalat skulle hon med en gång sätta på sig väskan. Bad om lite pengar och slängde scarfen runt halsen. Mallgrodan!

Okej att jag fick stillat shoppingbehovet med typ 2% men jag kommer fortfarande gå naken på lördag ;)

 
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0