En helg i goda vänners lag

2009-01-26 | 13:52:13 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Som jag skrev i tidigare inlägg, jag dricker i princip aldrig någon alkohol.
Den här helgen blev det dock rätt högt intag på den fronten...he he.

Först i fredags, den efterlängtade Mojiton!
Olle, Daniel, syster, Viktor o jag satt uppe i flera timmar och spelade monopol i sällskap av vitt vin, drinkar och öl. Eftersom kylskåpet gått sönder blir det rätt mycket färdigmat även fast vi har det viktigaste ute på altanen (!). Innan vi körde i gång spelet var alla överens om att vi "nu för tiden" aldrig fuskar. Strax över tolv tackade jag för mig, Olle sprang till tåget så dom var fokuserade på att säga hej då till honom. Smugglade då över några extra pengar till syster, utan att någon märkte det. Om jag ska vara riktigt ärlig lyckades jag faktiskt sno pengar från Daniel, som jag sedan skickade under bordet till syrran också. Hon låg rätt risigt till pengamässigt och man ska ju ställa upp för sina kära syskon :)

I lördags var vi hembjudna till några nya grannar, deras dotter går i samma förskoleklass som Wilma. Vi kom dit kl. 16 och var inte hemma förrän strax efter 01.... dvs. nio timmar! Så, det var ett trevligt sällskap :)
Åt någon jättegod köttgryta med ris, knäckglass med kolasås och hallon till efterrätt. Rödvin till maten och drinkar till efterrätten. Spelade Guitar Hero och Buzz (Hollywood quiz).
Deras Olivia gick o lade sig redan vid 19-tiden, Elsa somnade i vagnen vid samma tid men Wilma stannade uppe tills vi gick hem. Ja, det har varit en social helg helt enkelt!
Hoppas bara på en revanch i Buzz :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0