Energislukande kalas

2009-01-18 | 23:15:38 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
I morgon fyller Wilma tre år. Tänk va fort tiden går!
Så, i lördags var det alltså barnkalas och därefter tog krafterna slut. Anledningen till frånvaron från bloggen med andra ord. Jag lyckades ju dock klämma in några sluddriga ord i lördags.

Wilma vaknade redan vid halv åtta och frågade när tårtan skulle dukas fram. Kvällen innan hade jag förberett dukningen för kalaset för att få göra det i lugn och ro. Min sparsmakade men dock fina dekoration förstördes av födelsedagsbarnet själv så det var tio djupa andetag och på ett igen!

Underbara syster kom hit och hjälpte oss och med facit i hand så hade vi nog inte klarat oss utan henne. Hon stod för all markservice med maten, grillspett med korv, köttbullar och tomat (i miniformat såklart!). Saft att dricka och viktigast av allt: Tårtan med Hello Kitty. Barnen kom vid elva, lekte en stund innan paketen delades ut. Wilma var så otroligt glad hela tiden och så mallig på något vis.
Efter maten kom Viktor utbärandes med tårtan och dom tre ljusen. Barnen var som tokiga i väntan på att få sin bit. Vi föräldrar drack kaffe och tog oss givetvis en smakbit på tårtan vi med :)
Sedan var det dags för fiskedamm med godispåsar och så lite lek igen innan barnen tackade för sig.

Jag trodde faktiskt att det skulle bli mer kaos än vad det blev. Däremot så är jag nog lite bortskämd med Wilma gällande alla dekorationer, krukväxter och sådär. Hon rör aldrig någonting men dom andra barnen pillade bland blomkrukarna, min staty som står i fönsterbrädan, fatet med kottar och servetter som står på tv-bordet.
Inte för att det skedde någon skada, jag är bara inte van vid det!



Den otroligt populära Hello Kittytårtan som var gudomligt god!


Mamma Carina skär upp tårta till dom ivriga barnen.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0